• Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Fashion

Wiepke Wolfsbergen : originele collectie op AFW

Lees meer...  "Zo jong en dan al zo duidelijk een statement neerzetten..." Het zijn slecht enkele van de enthousiaste reacties van het publiek op de collectie ' It's your gender and sexuality' die de Haagse Wiepke Wolfsbergen op de Amsterdam Fashion Week presenteerde. Wiepke Wolfsbergen is 17 jaar. Toch toonde zij al eerder een bepaalde drive om via haar modekunst met een speciale collectie te laten zien dat mensen op uiteenlopende wijze hun seksualiteit kunnen ervaren zonder daardoor aan een bepaald image vastgeklonken te hoeven zijn.

Zij zet een vrolijke kleurrijke collectie op de planken met een volledige support van vriendinnen en vrienden die in hun levensstijl en identiteit ook op zoek gaan naar wie ze willen zijn en hoe ze zijn. Het past wel bij deze zoektocht om er zich tegen te verzetten al bij voorbaat in een bepaald vakje met een dit-of-dat etiket te worden neergezet.

Lees meer

Lekker handig: machine-wasbare pakken en blazers

Lees meer...  Modemerk GANT brengt een innovatie op het gebied van American sportswear op de markt. Het preppy lifestylemerk introduceert pakken en blazers die thuis in de machine kunnen worden gewassen. Dat bespaart tijd én draagt bij aan een duurzame wereld. De premium kledinglijn bestaat uit casual blazers en pakken voor hem en voor haar. GANT maakt met deze machine-wasbare collectie het moderne leven eenvoudiger.

Voor mensen met een druk leven en studenten kan het een uitdaging zijn om kleding netjes te houden. Pakken en blazers moesten tot nu toe altijd professioneel worden gereinigd, maar de nieuwe lijn van GANT kan gewoon thuis in de machine worden gewassen.

Lees meer

Peter Rommers barok modebeeld voor het najaar

Lees meer...  AMSTERDAM - In het nieuwe prachtige Hotel Jakarta in Amsterdam, showde Peter Rommers afgelopen week zijn wintercollectie 2018/2019. De gasten kregen niet alleen heerlijke Indonesische gerechten voorgeschoteld, maar ook de nieuwste ontwerpen van deze Nederlandse designer.

Peter Rommers liet een smaakvolle, afwisselende collectie zien, gedurfd en toch draagbaar. Het is duidelijk dat deze designer en couturier zelf ook geniet van het lanceren van een nieuwe collectie die aansluit op de diverse uitdagingen van deze spannende tijd.

Lees meer

Paul Schulten Couture: visual poetry

Lees meer...  AMSTERDAM - De coutureshow voor najaar en winter 2018-2019 van Paul Schulten - ook deze keer weer in de royale lobby van het gastvrije Okura Hotel- is weer een grote verrassing. De ervaren couturier Paul Schulten toont moeiteloos het beeld van mode die past bij de lifestyle van nu van uiteenlopende generaties. 

Zijn mannequins presenteren jurken, pakken en avondmode in een grandioze en comfortabele stijl vol ideeën die aansluiten bij deze tijd. Hij werkt met prachtige stoffen. Zijn werk is tijdloos en blijft toch in lijn met de uiteenlopende en soms tegenstrijdige trends die dezer dagen nu eenmaal domineren. Met zijn verhalende en energieke collectie scoort hij in een spannende wereld waarin vaak bruisende dertigers de toon bepalen. Maar ook de klassiek ingestelde en verfijnde smaak die eveneens opnieuw wordt gerespecteerd komt hij tegemoet.

Lees meer

Ferry Schiffelers wint Lichting 2018

Lees meer...  AMSTERDAM - Op vrijdag 7 september won de 25-jarige Ferry Schiffelers van AMFI (Amsterdam Fashion Institute Amsterdam) Lichting 2018, dé prijs voor aanstormend modetalent. In een spectaculaire catwalk show, midden op het Museumplein in Amsterdam, presenteerden 14 fashion graduates hun afstudeercollecties aan nationale en internationale modeprofessionals.

Een internationaal panel verkoos Ferry Schiffelers, tot hét meest veelbelovende talent van Nederland. Hij won de Lichting 2018 Award ter waarde van €10.000,-, beschikbaar gesteld door de Meester Koetsier Foundation. Lichting 2018 wordt mede mogelijk gemaakt door het Park Plaza Victoria Amsterdam.

Lees meer

Lichting viert talent en creativiteit

Lees meer...  AMSTERDAM - Lichting is het debutanten bal van de Nederlandse mode industrie, een viering van talent en creativiteit. Het concept is simpel: de 14 grootste talenten van de zeven Nederlandse modeacademies staan samen in één centrale catwalk show om zich te presenteren aan de kritische modepers en industrie.

Dit unieke event is in het leven geroepen om een brug te slaan tussen de academies (en haar alumni) en de mode-industrie. Het doel van Lichting is om veelbelovend talent een springplank te bieden richting een levensvatbare carrière.

Lees meer

David Laport opende AW 2018—2019

Lees meer...  AMSTERDAM - De collectie van David Laport getoond bij de opening van de Amsterdam Fashion Week op het Museumplein was zeker de moeite waard om te bekijken hoewel niet erg origineel. Een mooi gemaakte collectie vol ruimtelijke vormen en heel licht als het ware dansend. Zijn visie wordt echter zeer beperkt door -respektvolle- verwijzingen naar couturestukken van andere ontwerpers.

Maar hij is nog jong en niet zo lang afgestudeerd. Misschien hoort dat een beetje thuis bij zijn generatie jonge ontwerpers die toch aan jongeren dan wél iets nieuws kunnen laten zien. De Amsterdam Fashion Week is op uitnodiging en deels vrij toegankelijk voor publiek. De enige show op deze avond begon ruim een half uur te laat. Dat soort incidentjes hoort bijna altijd bij de organisatie van dit soort grote events en maakt ze ook authentiek.

Lees meer

Vrouwen zijn verliefd op Chopard tassen

Lees meer...Of het nu voor een avond uit is of voor een uitstapje naar je lievelingsstad: horloge- en juwelenhuis Chopard heeft voor elke gelegenheid wel een mooie, trendy tas. Kies er één waar alles in past wat op dat moment belangrijk voor je is. Ga er niet om vechten wie de Happy Lady Bag uiteindelijk mag en kan aanschaffen. Het is te begrijpen want de Happy Lady Bag is zo indrukwekkend mooi...

De gracieuze Happy handtas in opvallend geprint kalfsleer hangt elegant aan je onderarm. De prachtige parelmoeren cabochons in de sluiting geven een subtiele schittering en maken deze tas tot de perfecte accessoire voor overdag. De tas is beschikbaar in de kleuren zwart, nude, groen en bordeaux.

Lees meer

Cool Japan in het Tropenmuseum

Lees meer...  AMSTERDAM - Cool Japan brengt de wereldwijde fascinatie voor Japan in beeld: van Hello Kitty tot samoerai en van de herkenbare Japanse horror tot kawaii (‘cute’) fashion uit de straten van Tokio. De tentoonstelling trok vorig jaar een recordaantal bezoekers in Museum Volkenkunde te Leiden, en is vanaf 28 september 2018 in vernieuwde vorm te zien in Amsterdam. Het Tropenmuseum voegt onder meer een installatie van de Japanse kunstenaar Sebastian Masuda toe.

Het zuurstokroze ‘Colorful Rebellion - Seventh Nightmare’ was eerder te zien in Tokio, New York en Miami; maar wel voor het allereerst in Nederland. De Japanse Sebastian Masuda geniet als kunstenaar en kawaii-pionier internationale bekendheid. In Nederland kent men hem van het beroemde Kawaii Monster Café in Tokio of de performance ‘Escape from Anonymouse’ op de NDSM-werf.

Lees meer

Openingsfeest bij OGER Rotterdam

Lees meer...  AMSTERDAM - Bij OGER is a.s. vrijdag 7 september Fred van Leer in the house want daar gebeurt het allemaal. Daar begint een nieuwe ontwikkeling in een feestelijke sfeer nu de zonen van Oger Lusink de dagelijkse leiding hebben overgenomen van hun vader Oger. In Amsterdam en Rotterdam openen begin september twee damescorners in de al bestaande vestigingen. In de store in Rotterdam vestigt zich Atelier Munro x OGER met een unieke, duurzame productiemethode. In oktober gebeurt dit ook in Antwerpen.

Reden genoeg voor een feestje op vrijdag 7 september om 17:00 uur in de OGER Rotterdam store aan de Kruiskade 63-65. Topklanten zullen een hapje en drankje nuttigen en topstylist en TV-host Fred van Leer voorziet een ieder van stijladvies.

Lees meer

OGER is een high-end luxe herenmodemerk

Lees meer...  OGER is een luxe herenmodemerk met vier stores in Nederland en één filiaal in België dat nu uitgebreid wordt met twee damescorners in de bestaande vestigingen. Vakmanschap staat hier hoog in het vaandel. Atelier Muno x OGER zorgen desgewenst samen voor het nieuwste en meest dynamische maatwerkconcept ter wereld.

Daarbij worden de maten waarbij de maten handmatig opgemeten en kunnen klanten hun eigen kleding ontwerpen en samenstellen en beoordelen op grote digitale schermen. Dat geeft een heel persoonlijke en aparte charme aan een mooi nieuw pak. 

Lees meer

Kidscollectie van Shoeby en Nicolette van Dam

Lees meer...  Winkelketen Shoeby lanceert een kleurrijke meisjescollectie in samenwerking met Nicolette van Dam. Iedereen is heel blij want de presentatrice en actrice wordt op social media dagelijks overladen met leuke reacties op de outfits van haar twee dochters (6 en 4). Nicolette heeft een unieke stijl én een neus voor wat kinderen leuk vinden.

Daarbij hebben zij en Mieke van Deursen van Shoeby al jarenlang een goede klik. De vrouw achter het modemerk stuurde regelmatig kleding uit haar eigen kidscollectie op. Toen al brainstormend over leuke looks en kidstrends een samenwerking ter sprake kwam, was Nicolette dan ook direct enthousiast.

Lees meer

Uitbreiding grote matenmerk Sheego

Lees meer...  Zalando neemt grote(re) maten op in het assortiment. Zalando biedt een ruime keuze aan modemerken en heeft een miljoenenpubliek aan afnemers. Daarom valt het op dat een voorlopige trend in Duitsland zich hier ontwikkelt richting de verkoop van grote maten. Het is een opmerkelijk realistische stap dat hiervoor een speciaal verkoopkanaal zal worden ontwikkeld.

Gezien de grootte van het marktaandeel van de overkoepelende presentator Zalando is het ook een veelbetekenende aanwijzing dat een zogenaamde nichemarkt eindelijk meer los van de achtergrond komt.

Lees meer

& Other Stories maakt Nicole Kidman mooi

Lees meer...  Celebrity haarstylist Kylee Heath is heel enthousiast over de produkten van & Other Stories dat een beauty- assortiment inclusief haarverzorging heeft ontwikkeld. Celeb-stylist Kylee Heath uit LA is een expert op het gebied van rodeloper momenten en totaal ingetuned op de typische LA stijl. De nieuwe haarverzorgingslijn van & Other Stories is ook in samenwerking met celeb-stylist Kylee Heath ontwikkeld.

Zij maakte met deze bijzondere produktlijn diverse verschillende kapsels voor Nicole Kidman in verband met de talloze award-uitreikingen die dit jaar voor haar de gelegenheid waren om tot in de finesses up to date te verschijnen. De celebstyliste legt ook uit op welke manier zij met het merk heeft samengewerkt.

Lees meer

Nicole Kidman verzorgt haar kapsel ook daarmee

Lees meer...  De nieuwe haarverzorgingslijn van & Other Stories is heel uitgebreid en in samenwerking met celeb-stylist Kylee Heath ontwikkeld. Zij maakte met deze bijzondere produktlijn al diverse verschillende kapsels voor Nicole Kidman in verband met de talloze award-uitreikingen die dit jaar voor haar dé gelegenheid waren om tot in de finesses met een up to date mooi kapsel te verschijnen.

Er zijn verschillende produktlijnen uitgebracht in het assortiment die heel expliciet zijn toegespitst op verschillende soorten haar en uiteenlopende haar-problemen.
De Fullness lijn geeft royal volume voor wanneer je iets extra’s wilt. Ze bestaat uit een reeks stylingproducten die het haar optisch meer volume geven.

Lees meer

Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

Lees meer...  Het Belgische juwelenmerk BIGLI introduceert dit najaar een nieuwe kleur voor haar iconische Mini Sweety collectie : Green Lemon. Laurence Aerens, creative director van BIGLI, heeft deze opvallend lieftallige kleur samengesteld en het is meteen ook een van haar favorieten.

Het bijzondere groen werd verkregen door de superpositie van limoenkwarts, groene agaat en parelmoer. Green Lemon is een herinnering aan het sprankelende groen van de natuur, Laurence’s grootste inspiratiebron. Zo neem je de zomer mee naar de koude wintermaanden die voor de deur staan: deze edelsteencombinatie maakt je direct vrolijk en energiek.

Lees meer

Iconische schoen: de Brera

Lees meer...  In 1968 introduceerde Renzo Rossetti voor de eerste keer een schoen met de legendarische "kwastjes". In die tijd was Italië een sobere plek en waren mensen niet gewend aan fijn ontworpen accessoires: eenvoud was geen trend, maar de stijl van het dagelijks leven.

Dus de introductie van dit decoratieve element was een ware revolutie. Er is een Brera voor de vrouw en een Brera voor de man.

Lees meer

GANT: Stijlvolle waterbestendige schoen

Lees meer...  Een nieuwe doelgroep van GANT komt grotendeels voort uit de millenniumwereld en is vooral bekend door de nieuwsgierige en actieve consument. Deze groep bevat vooral mensen die hoofdzakelijk nog studeren of mensen die naast hun job studeren om verder te komen.

GANT Stormhaven introduceert speciaal daarvoor als noviteit een stijlvolle en waterbestendige schoen voor regenachtige dagen. Verkrijgbaar in vijf verschillende kleuren voor zowel mannen als vrouwen.

Lees meer

Gooi je maatpak en blazer rustig in de wasmachine

Lees meer...  Je kunt het je helemaal voorstellen hoe het universiteitsleven tegelijk geweldig maar ook ongelooflijk veeleisend is voor de studenten. GANT Fall/Winter 2018 heeft als credo 'Never Stop Learning' en dat laat zien dat die modewereld graag aan het studentenleven tegemoet wil komen. Naast de studie moet er nog zoveel gebeuren... Het studentenleven is heel druk.

Wat een gemak dat daarvoor nu maatpakken en blazers worden aangeboden die je gewoon thuis in de wasmachine kan doen.

Lees meer

Collectors Item: Eerste Fryske circulaire trui

Lees meer...  Vol vreugde meldt Friesland: Eerste Fryske circulaire trui van tweedehands wol en lokaal vlas. Hoe zit dat? Er komen veel bedrijven en organisaties aan te pas om dit mooie produkt in beeld te brengen. Het gaat namelijk om een collectors item in het kader van Leeuwarden Culturele Hoofdstad. De Friezen weten zich goed daarin te manifesteren. Friesland is bijvoorbeeld koploper op het gebied van circulariteit.

Daarom maken circulair textielbedrijf Loop.a life en Social Design Lab It Erfskip samen met Omrin, Gemeente Leeuwarden, Rabobank Heerenveen-Zuidoost Friesland en Leger des Heils Reshare ter gelegenheid van Leeuwarden Culturele Hoofdstad 2018 een unieke serie circulaire truien & vesten. De collectie wordt gemaakt van oude ingezamelde wollen truien in combinatie met lokaal geteeld vlas.

Lees meer

Barts wintermode 18/19 tijdloos beeld

Lees meer...  Het is nog hoog zomer en er lijkt geen einde te komen aan de warmte maar in de winter draait alles om. Dan wordt het ijskoud. Op een gegeven moment blaast de ijige wind rond onze oren. Wat draag je dan? Hoe modieus gaan we ons komende winter inpakken?

Barts lanceert een nieuwe collectie accessoires voor winter ’18/’19. En dit jaar hebben de designers zich volop gericht op vernieuwing. Missie geslaagd mag je zeggen!

Lees meer

Barts Stadsnomaden in beetje-vroeger en beetje-nu

Lees meer...  Hoe zien de stadsnomanden van deze winter er uit volgens Modemerk Barts? Het wordt straks qua modebeeld een heel inspirerende winter. De tegelijk heel kieskeurige maar ook naar natuurlijkheid verlangende millennials gaan voorop met vibes die verwijzen naar tijden vol traditie en gemeenschappen vol warme persoonlijke contacten.

Vroeger kenden mensen elkaar vanuit de woonomgeving, de kerk en de markt. Daar werden nog grote sjaals, bucket hats en petten gedragen . De mode van de straat is terug!

Lees meer

Charlotte Olympia's passie voor luipaardprint

Lees meer...  Harlotte Olympia bestaat 10 jaar en viert dit met Limited Edition Havaianas. Deze limited edition hoort bij de collectie '#Purrrfect10' en is geïnspireerd door de beroemde Kitty Flats van ontwerpster Charlotte Olympia die bekend staat om haar passie voor luipaardprint.

Voor de nieuwe Purrfect Havaianas heeft Charlotte Olympia zich laten inspireren door de You-teenslipper (een ultradunne Havaianas rubberen zool met een subtiel hakje en bandjes van ecologisch leer).

Lees meer

Eerste FREITAG store in Nederland opent haar deuren

Lees meer...  ROTTERDAM - Binnenkort zijn in de FREITAG Store de bekende Zwitserse tassen verkrijgbaar die ook in Zwitserland, Duitsland, Oostenrijk en Italië worden verkocht.

Al 25 jaar lang blaast FREITAG nieuw leven in het grootste afvalproduct van het langeafstandsvervoer van Europa: dekzeilen. FREITAG tovert ze om tot functionele, duurzame tassen en accessoires. De eerste FREITAG Store in Nederland is opgezet in samenwerking met de conceptstore EDUARD Leiden.

Lees meer

Nieuwe uniformen voor VLM-medewerkers

Lees meer...  Sinds kort dragen de piloten en het cabinepersoneel van de in Antwerpen gevestigde luchtvaartmaatschappij VLM een nieuw, modieus uniform. Het ontwerp van uniform met de bijhorende das en damessjaal is van het bedrijf The Outfit Factory uit Lier. De jassen, vesten, broeken, jurken en rokken zijn uit een donkerblauwe stof gemaakt van 54% polyester, 44% virgin wool en 2% elastane.

Hemden en blouses zijn wit. In de dassen en sjaaltjes werden lichtblauwe en gouden accenten verwerkt. De damessjaals zijn gemaakt van een polyester twill en voor de dassen werd gekozen voor een microfill polyester. Voor het opvallende design van de dassen en sjaaltjes tekenden de grafische medewerkers van The Outfit Factory.

Lees meer

Meer artikelen...