• Zomercouture Paul Schulten kleurrijk en stijlvol

  • Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • Filmfestival Cannes oogverblindend gestart

  • Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Designtassen Debbie Mutsaers nu ook in New York

b_250_200_16777215_00_images_mutsaerszwart17.jpg  KAATSHEUVEL - Het Nederlandse tassenbedrijf Mutsaers is een familiebedrijf wat de bijzondere vakkennis van generatie op generatie doorgeeft. Momenteel staat de jonge Debbie Mutsaers aan het roer. Het familiebedrijf uit Kaatsheuvel maakt al 55 jaar tassen van Italiaans leer en de jonge directeur voegt daar sinds kort een eigentijdse twist aan toe.

Debby heeft een nieuwe lijn ontworpen van traditionele leren tassen met een modern design.

Haar tassen hebben een zakelijke en eigentijdse uitstraling , waarmee ze ook de young professional weet te bereiken. De nieuwe lijn van Mutsaers wordt al veelvuldig in het straatbeeld gespot. De nieuwe tassen ‘The Sleeve’ en ‘The Walker’ houden het perfecte midden tussen een klassieke uitstraling en een modern design – waardoor je in stijl aankomt op elke afspraak.

De tassen van Mutsaers worden verkocht in Berlijn, Alicante, Lille, Parijs, Tokyo en sinds kort ook in New York.

“Nu ik sinds een paar jaar mijn vader heb opgevolgd, wil ik het roer omgooien. We richten ons steeds meer op mensen die een stage of een eerste serieuze baan hebben. Zij zoeken een goede, zakelijke tas die er ook modern uitziet. We weten deze jonge professional steeds beter te bereiken: ongeveer tachtig procent van degenen die The Sleeve en The Walker kopen, zijn tussen de 20 en 30 jaar oud. Dat is fijn, want zij bepalen grotendeels wat mode is”, aldus Debbie Mutsaers.

Mutsaers is in 1962 opgericht door Annie en Jan Mutsaers. Voor Debbie stond haar vader Wim aan het roer. Zoals Wim het vak van zijn vader leerde, leerde hij het weer aan zijn dochter Debbie. Daarbij bleven de kernwaarden van het bedrijf bewaard en dat merkt Debbie nog dagelijks.

Zij zegt: “De historie van het bedrijf voel ik nog elke dag als ik onze fabriek in Kaatsheuvel inloop. Dat zit in verschillende dingen. We vinden duurzaamheid belangrijk, dus gebruiken we alleen verantwoord en ecologisch leer. Daarin merk je dat we oog hebben voor de toekomst: we geven niet alleen het familiebedrijf door aan de volgende generatie, maar ook de aarde moet nog langer mee. Daarom gaan we zo duurzaam mogelijk om met het leer.”