Modemerk Monki: "Was je kleren niet zo vaak!"
Dit voorjaar lanceert Zweeds modemerk Monki haar eerste internationale sustainability campagne met de video 1-800-LAZY-ECO. De video spoort mensen aan om op een luie manier eco te worden. Grappig en ook tamelijk eigenaardig.
Ondanks de tongue-in-cheek benadering van het onderwerp, adviseert Monki de consument minder te doen zoals bijvoorbeeld je kleding minder te wassen.
Ook moeten volgens Monki alle oude kleren die je weg wou gooien in de recycling gaan. Zo kun je daadwerkelijk iets bijdragen aan een beter milieu. Zou het niet nog beter zijn als je niet zo krankzinnig veel slechte-kwaliteits-kleren kocht maar mooie creaties die seizoenen lang meegaan?
Het draait allemaal om goeie bedoelingen met sustainable fashion en iedereen kan daaraan zelf een steentje bijdragen volgens Monki. Het klinkt iets te marketing-achtig en ook nogal bevoogdend.
Er zijn inderdaad mensen die ontzettend snel hun kleding wassen of stomen maar dat moeten ze helemaal zelf weten. Stel je voor dat je je daar ook nog mee moet gaan bemoeien...
FOTO: MONKI MODE VALT WEL OP ...