• De INFINITY collectie van BIGLI

  • Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Géén nieuwe kleding kopen is het foute antwoord

In het Amsterdamse Vondelpark kwamen zondag honderden mensen samen voor een groot watergevecht. Met deze actie vragen de initiatiefnemers aandacht voor het waterverbruik in de internationale kledingindustrie. Het watergevecht is de aftrap van de Sta Droog! Challenge, waarbij deelnemers worden opgeroepen om een maand lang geen nieuwe kleding te kopen. Maar... Géén nieuwe kleding kopen is toch ... het foute antwoord!

Voor de productie van een T-shirt is 2.700 liter water nodig, zegt de organisatie van het event. In productielanden in Azië en Afrika is schoon, zoet water vaak heel schaars. "Een flink aantal mensen heeft vandaag beloofd een maand lang geen nieuwe kleding te kopen", aldus initiatiefnemer Bram Verleur.
Wie hoort dat er zoveel water wordt gebruikt voor dat achteloos in de hoek gesmeten T-shirt raakt beschaamd. Er waren heel veel toeschouwers in het Vondelpark die het initiatief voor het watergevecht graag wilden supporten.
Toch gaat het er niet om mensen een maand lang geen kleding te laten kopen in ons land. Beter zal het zijn om meer mensen met de schoonheid en hoge kwaliteit van couture en alle niet voor een te lage kostprijs gemaakte kleding kennis te laten maken.

Om méér mensen selektiever te leren kiezen en kopen wat ambachtelijk en met veel zorg is gemaakt. Dat kan overal gemaakt zijn. Laten wij daarbij vooral onze eigen creatieve en kundige modetalenten ook een kans geven om iets te kopen wat je met plezier draagt en bewaart in plaats van na gebruik meteen weg te smijten.  

FOTO: JOHN PRINS

"WIE DE JEUGD HEEFT HÉÉFT DE TOEKOMST...