Dagje schoonheidssalon met virtual realitybril?
Een luxueus dagje doorbrengen in de schoonheidssalon alsof je een Caribisch strand bezoekt met een felblauwe zee, wit zand en wuivende palmbomen?
VR-expert Tim Nijland weet er alles van. “Het is behoorlijk revolutionair. Dit stukje techniek wordt nu voor het eerst ingezet voor de Nederlandse beautybranche. Virtual reality wordt steeds meer mainstream”, voorspelt Nijland. “ Met een VR-bril waan je je echt in een andere wereld. Voor het ‘bounty-eiland gevoel’ hoef je echt niet iedereen mee te nemen naar Curaçao. De techniek zorgt ervoor dat je overal om je heen bijvoorbeeld een strand ziet. Dat kan natuurlijk een enorme ontspannende toevoeging zijn op een schoonheidsbehandeling.” Volgens Nijland is er slechts één probleem… Lachend: “Aan mij de zware taak om de mensen weer ‘wakker’ te maken.”
Inge de Munnik, contentmarketeer van beautyspot.nl ontdekte de vele mogelijkheden van de bril voor de beautybranche in Tokyo. “Als ondernemer moet je altijd op de hoogte zijn van ontwikkelingen in de wereld”, vertelt ze. “In Tokyo zag ik robots als mensen functioneren. Dat klinkt nog heel science-fiction, maar geloof me; binnen tien jaar zitten ze achter de balies van resorts en wellnesscentra. In de beauty- en wellnessbranche wil de klant steeds meer dan een standaardbehandeling in een salon waar de omgeving niet aan verandering onderhevig is."
Hij of zij wil vooral een belevenis, een onvergetelijke ervaring op een manier die bij blijft. De VR-bril biedt deze mogelijkheid omdat hiermee nog meer zintuigen geprikkeld worden. De VR-bril wordt dit weekend al uitgeprobeerd door de profs uit de beautybranche in hal 3 stand C049 in de Jaarbeurs in Utrecht en blijkt wel weer een heel aparte ervaring.
FOTO: JAARBEURS BEAUTYSALON