Nieuwe plannen Elsevier brengen weer leven in de brouwerij!
Opinieweekblad Elsevier wil dit jaar van start gaan met de productie van opinievormende video volgens hoofdredacteur Arendo Joustra. "Niet dat we met een camera op pad gaan voor een reportage. We willen de kant op van het tweegesprek, paneldiscussie of gesproken column."
Een pilot voor het eerste kwartaal is momenteel in voorbereiding. De bedoeling is dat Elsevier TV dagelijks minstens één filmpj gaat opleveren. En dat is een goed begin.
Andere plannen die Joustra voor het nieuwe jaar op stapel heeft staan zijn het vergroten van het bereik van Elseviers website. Joustra: "We zijn in online bereik nu even groot als de Groene Amsterdammer, dat is onze eer te na..." Een beetje de bekende ballentaal maar wel eerlijk ... want het rijke grote Elsevier wacht onthutst op overname en verlies van de kostbare naam omdat het veel te laat tot nieuwe methodes kwam. En de budget-arme maar principiële Groene Amsterdammer heeft het ondanks gebrek aan middelen toch maar net zover gebracht.
Elsevier staat echter startklaar voor een nieuwe toekomst waarin volgens de nieuwe eigenaar nog zeker 4 jaar de kostbare naam Elsevier blijft gehandhaafd. Voor een lezerspubliek dat zo traditioneel is zou het ook wel raar zijn de band met het verleden plompverloren te ontkennen. Overigens is volgens Arend Joustra het stichten van een digitale Elsevier-community ook in de planning opgenomen.
ILLUSTRATIE: IVOR RAY