• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Film CAROL: Liefde maakt het verschil

In een wereld van vaststaande patronen, maakt Liefde het verschil. Dat kun je zelf meemaken als je de film CAROL bekijkt en de betekenis daarvan opneemt. Waarom moet je die film CAROL echt gaan zien? Het is een betoverende voorstelling. Probeer je je er aan over te geven en de beelden en dialogen over je heen laten komen. Het oorspronkelijk concept voor het verhaal van deze film vond ik in het boek : ‘The Price of Sait’ van Patricia Highsmith. Het boek is ook bekend is onder de naam:’Carol’ in een uitgave die ze onder de schuilnaam Claire Morgan publiceerde in 1952. De film gaat over twee vrouwen die vrijwel continu in beeld zijn. Mannen komen er slechts zijdelings in voor.

De film gaat over twee vrouwelijke geliefden met een totaal verschillende achtergrond. Het New York van de jaren '50 wordt op een wonderbaarlijk mooie wijze in beeld gebracht. De auteur schreef het in een tijd waarin twee vrouwen die elkaar liefhebben en nogal gewaagd thema was. 

Carol is zeker één van de stijlvolste films van het jaar. Het jaat om een rijke vrouw en een winkelmeisje die elkaar ontmoeten maar de vraag is hoe de relatie zich zal ontwikkelen. Er zijn spanningen rond de nog gehuwde en gecultiveerde vrouw. Hoe gaat haar man daarmee om? En welke keuze zaal het winkelmeisje maken?
Probeer niet te reageren met: "Daar heb ik niets mee." Ga onbevooroordeeld eens kijken en wacht rustig af. Want de film heeft het over het mysterieuze onderwerp Liefde. De vraag is of het Liefde is als die ene waarop je hoopt er maar heel zelden voor je is en als diegene die wel op je weg verschijnt zo anders blijkt te zijn dan je verwacht had?
Regisseur Todd Hayness en cinematograaf Edward Lachman hebben dit prachtig in beeld gebracht. Het raakt je in je hart als zij samen als echte vakmensen dit zo verfijnd weten te presenteren. Met drie actrices, die ingetogen en geloofwaardig spelen op de toppen van hun kunnen. Ook de rest van bezetting brengt de sfeer van de film perfect over. CAROL ging in 2015 in premiere en draait in 41 bioscopen in Nederland.
Regisseur: Todd Hayness
Actrices: Cate Blanchette genomineerd voor Oscar beste actrice
! Rooney Mara genomineerd voor Oscar beste bijrol
! Sarah Paulson
Cinematograaf: Ed Lachman genomineerd voor Oscar beste cinematografie
Script schrijfster: Phyllis Nagy genomineerd voor Oscar beste script bewerking
Componist: Carter Burwell genomineerd voor Oscar beste film muziek
Kostuum ontwerpster: Sandy Powell genomineerd Oscar best kostuum ontwerp 

AUTEUR: JOHN PRINS