TMG benoemt nieuwe uitgever Privé
Veel vernieuwingen bij TMG. Telegraaf Media Groep (TMG) meldt dat Robert van Ginhoven per 1 juni 2016 aantreedt als uitgever Privé. Van Ginhoven was hiervoor werkzaam bij uitgever van jeugdbladen ZPRESS Young, waar hij uitgeefdirecteur was.
Met de benoeming zegt TMG de hoofdmerken meer zelfstandige ontwikkelingsruimte te willen bieden. Dat zal geen gemakkelijke taak worden want het lezen van printjournalistiek is in het algemeen iets geworden voor een beperkte markt van 40-plussers. Maar die markt is er zeker.
Misschien is dat juist een mooie uitdaging voor de nieuwe uitgever juist gezien zijn ervaring met jeugdbladen. Als uitgever Privé gaat Van Ginhoven zich richten “op het realiseren van de strategische merkplannen voor hoofdmerk Privé”, deelt TMG mee. Dat is de typerende marketing-taal waar een leek alleen maar uit begrijpt dat de financiën hier sterk aan de orde komen.
Toch klinkt het ook verfrissend dat algemeen directeur Landelijke Media TMG Harry de Wit Van Ginhoven “een ervaren en gepassioneerd uitgever” noemt die voor TMG “de juiste man is om het merk Privé te verbreden en te verdiepen.” ( We zullen het wel gaan merken bij de kapper uiteraard.)