Mediahuis en VP Exploitatie doen overnamebod op TMG
In antwoord op recente geruchten in de markt, bevestigt TMG dat zij een ongevraagd niet-bindend voorwaardelijk voorstel heeft ontvangen van Mediahuis en VP Exploitatie voor de verwerving van alle uitgegeven en uitstaande certificaten van TMG voor een indicatieve prijs van 5,25 euro in contanten per TMG-certificaat.
De Raad van Commissarissen en Raad van Bestuur van TMG overwegen en beoordelen het Voorstel zorgvuldig, tezamen met hun financiële en juridische adviseurs, in vergelijking met de zelfstandige strategie en eventuele potentiële strategische alternatieven.
Hierbij wordt nadrukkelijk rekening gehouden met de belangen van alle stakeholders van TMG, inclusief de aandeelhouders. In dat kader is aan Mediahuis en VP Exploitatie toegang gegeven tot bepaalde informatie die van belang is voor de waardering van de onderneming.
De interactie heeft nog niet het stadium bereikt dat overleg heeft plaatsgevonden over het Voorstel als geheel. Als adviseurs voor TMG treden onder andere op: ABN AMRO, Rabobank, Allen & Overy, Freshfields, Citigate First Financial.
In de tussentijd blijven de Raden zich richten op de uitvoering van de zelfstandige strategie van TMG in het belang van TMG, de betrokken onderneming en alle stakeholders, inclusief de aandeelhouders.
TMG behoort tot de grootste mediabedrijven in Nederland, met merken als De Telegraaf, DFT, Telesport, Metro, Autovisie, Privé en VROUW; regionale dagbladen zoals Noordhollands Dagblad en Gooi- en Eemlander; digitale merken zoals GeenStijl, Dumpert en Gaspedaal; Classic FM en – via een strategisch partnership met Talpa - de landelijke radiozenders Sky Radio, Radio Veronica, Radio 538 en Radio 10.
ILLUSTRATIE: BEN HEYTZE