Nederlandse Sophie Kahn succesvol in New York
NEW YORK - De sieradencollectie met de naam AUrate combineert eerlijk goud met parels en diamanten. En elk sieraad vertelt een eigen verhaal. De naam AUrate wordt uitgesproken als ‘oreet’.
AU is in de scheikunde het symbool voor goud, dit past bij het merk omdat de juwelen uitsluitend van echt goud worden gemaakt. Het is een combinatie tussen orate en AU. Orate betekent ‘verhalenverteller'.
De Nederlandse Sophie Kahn (30) slaagde cum laude voor haar studie financiën aan Princeton University, maar besloot haar hart te volgen en de mode in te gaan. Samen met haar Princeton studiegenoot Bouchra Ezzahraoui ontwikkelt ze gouden, betaalbare juwelen met een edgy look and feel. Sophia Kahn kiest er bewust voor zich te onderscheiden met de prijs. “Onze sieraden kosten een fractie van de prijs die je op Fifth Avenue betaalt, onder andere doordat we alleen online te koop zijn," zegt ze.
Na een succesvolle start met een pop-up store in de Hamptons bij New York hebben ze nu winkels in Madison Avenue en Soho New York en een groei in sales van 400% ten opzichte van vorig jaar. Het merk bestaat sinds november 2014 en was in Amerika vanaf dag één een succes.
Fans van het eerste uur zijn onder andere Victoria’s Secret model Imaan Hammam, Suits-actrice Meghan Markle. En AUrate kan nu ook topmodel Heidi Klum, actrice Sophia Bush, Neerlands trots Doutzen Kroes en Kendall Jenner aan dat lijstje toevoegen.
AUrate bracht onlangs een nieuwe collectie uit waarbij ze gebruik maakten van de zoetwater- en Akoya parels. Die geven in combinatie met goud en diamanten een tijdloze, luxe uitstraling. Elke twee weken worden op de website nieuwe items aan de collectie toegevoegd.
Oorbellen kunnen ook per één stuk worden aangeschaft zodat er eindeloos kan worden gecombineerd. Alle sieraden worden gemaakt van 18 karaat goud, 14 karaat goud of 18 karaat goldplated over zilver. Nieuw is de mogelijkheid om elk sieraad te customizen. Zo is er keuze in kleur en maat.