• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Persgroep: Wij zijn de nieuwsmákers

  “Onze toekomst is digitaal.” Dat zegt de nieuwe directeur van de Persgroep Nederland, Erik Roddenhof, in een interview met De Gelderlander (via Blendle).
“Wij moeten niet Twitter, Facebook of nu.nl willen kopiëren. Wij zijn de nieuwsmákers. Andere media kopiëren het alleen maar.”

Hoezo beste nieuwe directeur? Hebben uw kranten dit signalement wel echt nodig? Het zijn namelijk hele goede kranten maar nieuwsmákers ... nee hoor. Dat is echt  wat anders.

Stel je voor dat de nieuwslezer zegt: "Goedemorgen dames en heren... Zojuist heb ik weer wat nieuws gecreeëerd. Het komt echt niet uit het nepnieuws makende dorpje uit Slovenië of zoiets. In ieder geval horen wij niet bij dat dorpje vol rare mensen die voor geld nieuws verzinnen wat helaas vaak ook als waar wordt aangenomen."

Er wordt daarna op de achtergrond een groot griezelig insectachtig beest getoond op het scherm. De nieuwslezer haalt diep adem en zegt trots: "Zojuist heb ik dit nog in het diepe van het IJsselmeer levende antieke monster boven water gekregen en voor u gefotografeerd. Het wordt voorlopig in het Persmuseum opgeslagen want dit is ook de plek waar veel nieuws gemaakt wordt."

Het nieuws maken is natuurlijk wat anders dan het nieuws presenteren. Verslaggevers berichten alleen maar over het nieuws. Gelukkig is de nieuwe directeur ook van plan dat te doen.

Hij zegt namelijk: “We zullen kranten produceren zolang consumenten dat willen. Tot de aller-, allerlaatste snik. En die laatste snik is nog mijlenver weg. [...] Journalistiek zijn onze kranten uitstekend, maar we moeten leren hoe we verhalen digitaal vertellen. Met beeld, met geluid, met graphics. Daar is een wereld te winnen en daar werken we hard aan.”

Dat klinkt als een echte vakman. Wat zegt hij verder?
“We doen het al best netjes. Bij de Volkskrant verkopen we meer digitale en hybride abonnementen dan papieren. Bij Trouw en de regionale kranten groeien we ook, maar dan op papier. Eerlijk gezegd: I don’t care. Als mensen maar betalen voor onze journalistiek. Mijn ambitie is dat je bij ons het nieuws van de wereld tot je voordeur krijgt.”

Onze redactie hoopt echter niet dat dit nieuws zich pal voor ónze voordeur afspeelt. Daar moeten wij zelfs niet aan dénken!
We zijn het wel volkomen eens met zijn uitspraak over betrouwbaar zijn.

Hij zegt over de Persgroep: “Ik denk dat wij in de toekomst belangrijker worden. Omdat in een tijd waarin iedereen van alles kan schreeuwen, vertrouwen belangrijker wordt. Ons hele verdienmodel is gebaseerd op het woordje betrouwbaarheid.”

Een uitspraak die helaas niet nodig zou moeten zijn. Het is jammer dat men hier niet meer als vanzelfsprekend vanuit kan gaan. Iedere onderneming maakt wel eens een foutje maar op dit gebied staat de Persgroep wel heel goed bekend. Men geeft hier stuk voor stuk aangename kranten uit waar we het niet altijd mee eens hoeven te zijn maar men verwaarloost er in ieder geval nooit de feiten.