• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Hardenberg toont wat samen delen mogelijk maakt

  HARDENBERG- Burgemeester Peter Snijders en wethouder René de Vent van de gemeente Hardenberg zijn zeker niet de enigen die ongelooflijk blij en trots zijn. Het gaat allemaal om de Vechtezomp. Spik en span ligt de ruim 12 meter lange platbodem in de loods van de ‘zompwerf’ in Gramsbergen.

Een schitterend schip in ruim een jaar tijd gebouwd door een ploeg vrijwilligers, waarvan sommigen eerder zelfs nog nooit met hout hadden gewerkt, laat staan een schip hadden gebouwd...

Aan het ‘bouwroer’ stond Piet Toering van Houtindustrie Gramsbergen, die op basis van oude bouwtekeningen, adviezen van de Bataviawerf in Lelystad, een hoop inventiviteit en vooral het enthousiasme van de vrijwilligersploeg, de klus klaarde. In de tachtiger jaren werd op punterwerf Wildeboer in Giethoorn de eerste replica gebouwd, die vanuit Rijssen ging varen op de Regge. De toen gebruikte tekeningen vormden ook de basis voor de botenbouwers in Gramsbergen.

De nu gebouwde replica ziet er prachtig uit en is ook voorzien van wat moderne snufjes, zoals een elektromotor en een lift voor minder validen, jetstreaming om beter te kunnen sturen. Een hydraulische arm om de zware mast makkelijk te kunnen laten zakken. Weggewerkt achter hout natuurlijk, om het historische karakter van de boot niet aan te tasten.

Wat een mooie samenwerking van Piet Toering, de vakmensen van Bataviawerf en een team van bevlogen vrijwilligers die het samen klaar hebben gespeeld om dit mooie schip te bouwen.