• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Business Insider ontdekt mysterieus Applekantoor

  Zakenwebsite Business Insider heeft een geheimzinnig Applekantoor opgespoord in Berlijn. Het viel de ontdekker op dat het machtige bedrijf nooit onder stoelen of banken steekt waar het kantoren heeft door grote uithangborden etc. Hier in Berlijn was er maar een petieterig naambordje bij de bel te vinden met de naam Apple er op. Ook werden de jaloezieën naar beneden gedraaid toen men binnenshuis merkte dat er speciale aandacht was voor het kantoor.

Volgens de speurneuzende reporter was dit mogelijk om foto’s van buitenaf te vermijden. Het kan natuurlijk ook gewoon een zeer warme dag geweest zijn waarbij de medewerkers die daar aan het werk waren last van de zon kregen. Gebleken is dat hier een team van circa 15 mensen aan werk is. En de kapitaalkrachtige telegigant zou daar bezig zijn met een vernieuwend concept uit te werken in verband met de zelfrijdende en zelfsturende auto. Ook wel autonome auto genoemd.

Dit zou de revolutie van de 21e eeuw kunnen betekenen omdat dit zeer grote consequenties heeft voor ons wegennet. Er is al een Lexus van Apple gespot in april die zelfrijdend was. Hij was voorzien van high-end lidar-sensoren, twee zichtbare radars en meerdere camera’s. Deze sensoren zijn ontwikkeld door externe leveranciers en zijn niet speciaal door Apple gemaakt zeggen de experts.

Volgens de geruchten zou Apple ook geen totaal nieuwe autonome auto willen uitbrengen maar alleen de software daarvan voor de autoindustrie willen maken. Bij Apple zelf houdt men allerlei ontwikkelingen rond nieuwe ontdekkingen en produkten altijd streng geheim tot het laatste moment. De buitenwereld popelt natuurlijk van verlangen om hier meer over te weten te komen. Het autoprojekt ook wel aangeduid als het Titan Project is echter nog lang niet in het eindstadium beland.

Die geheimzinnigheid is onderdeel van Apple’s aanpak en branding en hebben tot nu toe tot impactvolle producten gezorgd. Werknemers moeten daarbij vooraf en tijdens de daarmee samenhangende aktiviteiten ook aan strenge richtlijnen voldoen. Auto’s en vrachtwagens krijgen tegenwoordig al steeds meer automatische functies. Bekend zijn automatisch inparkeren, automatisch filerijden en rem-assistentie.

Mogelijk kunnen auto’s en vrachtwagens in de toekomst helemaal zelfstandig rijden. Ook onze Rijksoverheid wil de verdere ontwikkeling van zelfrijdende voertuigen mogelijk maken. De Nederlandse overheid zou er zelfs de voorkeur aan geven dat Nederland op het gebied van deze ontwikkelingen internationaal bij de koplopers zou kunnen behoren.

Kabinet en kamerleden zijn in dit verband al druk bezig geweest zich op het gebied van veiligheid en verdere regelgeving hieromtrent te oriënteren.