Boek: Zin en onzin in de supermarkt
Loethe Olthuis heeft het boek 'Zin en onzin in de supermarkt' geschreven, omdat zij zoveel mensen tegenkwam die het spoor bijster zijn als het gaat om gezond en duurzaam eten. De verwarring wordt ook alleen maar groter.
Zij wijst op de enorme berg aan producten, de slimme marketingtrucs en verhullende reclames van producenten. En ze ziet te vaak ongefundeerde informatie op internet. Maar wat moet je nou kopen als je het beste voorhebt met je eigen gezondheid en die van je geliefden?
Zij zegt: Ik heb ‘Zin en onzin in de supermarkt’ ook geschreven omdat ik graag mijn kennis over eten en drinken wilde delen. Ik doe al ruim dertig jaar onderzoek naar voeding en schrijf erover in tijdschriften, boeken en in de Volkskrant." Geen verhalen dus gebaseerd op trends van de dag , maar informatie die is gebaseerd op feiten en betrouwbaar onderzoek.
In ‘Zin en onzin in de supermarkt’ komt van alles aan de orde: E-nummers, suiker en smaakversterkers maar ook groente en fruit, brood en koolhydraten, snacks en verse vis. Ook de milieu-impact van onze voeding: de gruwelen van de vee-industrie worden maar al te gemakkelijk onder de supermarktmat geveegd.
Het boek Zin en onzin in de supermarkt van Loethe Olthuis ligt vanaf 1 juni in de winkel (uitgeverij Nieuw Amsterdam) en is ook via internet te krijgen.