• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Steviger optreden tegen scheepswrakken in Amsterdam

  AMSTERDAM - Scheepswrakken ontsieren het water van grachten en kanalen in de hoofdstad. Duoraadslid Rob De Bruin wil dat Amsterdam de strijd tegen gezonken scheepswrakken langs de kades van het Amsterdamse binnenwater harder gaat voeren.

“Half of volledig gezonken boten langs de kant zorgen voor onveiligheid. Waternet moet deze wrakken sneller weghalen”, aldus De Bruin.

Het Amsterdamse binnenwater wordt druk bevaren. Dat levert voor bootbezitters, bezoekers en meevarende Amsterdammers veel plezier op. Maar een scheepswrak neemt niet alleen een schaarse plek in maar zorgt ook voor een verloederde uitstraling en kan daarbij nog onveilige situaties opleveren. 

Waternet treed, via de Wrakkenwet, op tegen gezonken boten en geeft op haar website een kennisgeving van verwijdering. De eigenaar van de boot kan deze tegen betaling van €910 na verwijdering komen ophalen.

Rob De Bruin (VVD) : “Ik wil weten hoeveel mensen daadwerkelijk hun boot weer komen ophalen. Anders moeten we proberen om de kosten meer op deze gezonken-booteigenaren zonder verantwoordelijkheidsgevoel te verhalen.”

FOTO: VERWAARLOOSD NEEMT DEZE BOOT EEN PLEK IN VAN ANDEREN... WANT SOMMIGE EIGENAREN LATEN HUN BOOT ZIELIG EN TOTAAL VERSLONSD MAAR DOBBEREN IN DE AMSTERDAMSE WATEREN...