• Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Effect van stickercampagnes wél of niet tof

b_250_200_16777215_00_images_doodmoevandemode.jpg  AMSTERDAM - Grote en middelgrote retailers en ook geïnteresseerde merkfabrikanten beraden zich over de gevolgen van de invoering van de Ja-Ja sticker in Amsterdam. Huishoudens vinden nu niet meer een lading folders op de deurmat waarvan niet zeker is of alles werd bekeken. Uiteindelijk gaat die lading richting vuilnisbak.

De vraag is: Gaat de klant daardoor meer op internet kopen? Daarover is niets bekend. Het is trouwens ook nog niet duidelijk hoeveel huishoudens in de stad geen folders meer ontvangen en welke preciese effecten de stickercampagnes hebben. Er wordt wisselend over gedacht.

Het is niet uitgesloten dat de omzet bij lokale winkels -grotere of kleinere zaken- door de nieuwe maatregelen zijn gedaald. Het is ook niet zeker of veel bewoners van Amsterdam überhaupt een idee hebben van het feit dat hun brievenbus is afgesloten voor de reclamefolder.

Het is wel een tijdperk van ontzettend veel haastige mensen die door de moderne media worden overstroomd met informatie van al dan niet commerciële aard.
Toch worden er nog steeds kleurrijke en zeer informatieve folders en verkoopkranten gemaakt en wel verspreid bij mensen die daar graag in snuffelen en tot winkelen worden aangemoedigd. Iedereen weet ook dat winkels het stadsbeeld interessanter maken en veel mensen komen door winkels op ideeën. "Laten we dit of dat eens aanschaffen. Of dat nieuwe gerecht proberen."

Er zijn ook mensen die door het gemis aan reclamemateriaal in hun brievenbus op internet op zoek gaan naar aanbiedingen en dan bestellingen laten bezorgen. Het grote nadeel van op deze manier inkopen doen is dat je nog maanden en soms langer in je internetgedrag wordt gehinderd door aanbiedingen van artikelen die je niet meer eens wilt aanschaffen of al ergens hebt ingekocht.

Mensen met te weinig tijd kunnen vermoedelijk niet anders maar echt iets zelf kunnen kopen en vooraf te keuren biedt een kans op ontmoetingen met nieuwe mensen en een stukje gezelligheid tijdens het beraad in de winkel. Maar je moet eerst wel weten dat je iets ergens kunt aanschaffen. En of er iets in de aanbieding is?

Marketeers en verkoopstrategen zijn zich aan het beraden over een nieuwe planning om goede klanten en prospects op een andere doeltreffende wijze te kunnen benaderen. Daarvoor hebben vakmensen uit de retailbranche besloten binnen een bijeenkomst te vergaderen en te discussiëren over de consequenties van de stickercampagnes. En mogelijke nieuwe kansen.

Daarbij zal dan eveneens gesproken worden over de ervaringen die men in het buitenland heeft met dit soort maatregelen en de wijze waarop men hiermee het beste kan omgaan.

...VOORDAT DEZE KLANT TEVREDEN IS...VERKOPEN IS EN BLIJFT EEN VAK...

ILLUSTRATIE: IVOR RAY