• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Effect van stickercampagnes wél of niet tof

  AMSTERDAM - Grote en middelgrote retailers en ook geïnteresseerde merkfabrikanten beraden zich over de gevolgen van de invoering van de Ja-Ja sticker in Amsterdam. Huishoudens vinden nu niet meer een lading folders op de deurmat waarvan niet zeker is of alles werd bekeken. Uiteindelijk gaat die lading richting vuilnisbak.

De vraag is: Gaat de klant daardoor meer op internet kopen? Daarover is niets bekend. Het is trouwens ook nog niet duidelijk hoeveel huishoudens in de stad geen folders meer ontvangen en welke preciese effecten de stickercampagnes hebben. Er wordt wisselend over gedacht.

Het is niet uitgesloten dat de omzet bij lokale winkels -grotere of kleinere zaken- door de nieuwe maatregelen zijn gedaald. Het is ook niet zeker of veel bewoners van Amsterdam überhaupt een idee hebben van het feit dat hun brievenbus is afgesloten voor de reclamefolder.

Het is wel een tijdperk van ontzettend veel haastige mensen die door de moderne media worden overstroomd met informatie van al dan niet commerciële aard.
Toch worden er nog steeds kleurrijke en zeer informatieve folders en verkoopkranten gemaakt en wel verspreid bij mensen die daar graag in snuffelen en tot winkelen worden aangemoedigd. Iedereen weet ook dat winkels het stadsbeeld interessanter maken en veel mensen komen door winkels op ideeën. "Laten we dit of dat eens aanschaffen. Of dat nieuwe gerecht proberen."

Er zijn ook mensen die door het gemis aan reclamemateriaal in hun brievenbus op internet op zoek gaan naar aanbiedingen en dan bestellingen laten bezorgen. Het grote nadeel van op deze manier inkopen doen is dat je nog maanden en soms langer in je internetgedrag wordt gehinderd door aanbiedingen van artikelen die je niet meer eens wilt aanschaffen of al ergens hebt ingekocht.

Mensen met te weinig tijd kunnen vermoedelijk niet anders maar echt iets zelf kunnen kopen en vooraf te keuren biedt een kans op ontmoetingen met nieuwe mensen en een stukje gezelligheid tijdens het beraad in de winkel. Maar je moet eerst wel weten dat je iets ergens kunt aanschaffen. En of er iets in de aanbieding is?

Marketeers en verkoopstrategen zijn zich aan het beraden over een nieuwe planning om goede klanten en prospects op een andere doeltreffende wijze te kunnen benaderen. Daarvoor hebben vakmensen uit de retailbranche besloten binnen een bijeenkomst te vergaderen en te discussiëren over de consequenties van de stickercampagnes. En mogelijke nieuwe kansen.

Daarbij zal dan eveneens gesproken worden over de ervaringen die men in het buitenland heeft met dit soort maatregelen en de wijze waarop men hiermee het beste kan omgaan.

...VOORDAT DEZE KLANT TEVREDEN IS...VERKOPEN IS EN BLIJFT EEN VAK...

ILLUSTRATIE: IVOR RAY