• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Film: Phantom Theread op 70mm in EYE

  AMSTERDAM - Vanaf 1 maart vertoont EYE PHANTOM THREAD van Paul Thomas Anderson op het brede formaat 70mm, als enige in de Benelux. PHANTOM THREAD is de laatste film van Daniel Day-Lewis, die een briljante Engelse couturier in de Londense jetset van de jaren vijftig speelt. Tien jaar na There Will Be Blood werken regisseur Paul Thomas Anderson en drievoudig Oscarwinnaar Daniel Day-Lewis opnieuw samen voor PHANTOM THREAD.

Ook ditmaal legt Day-Lewis een charismatische passie in zijn rol als de briljante Engelse couturier Reynolds Jeremiah Woodcock. Deze hooghartige misantroop heeft een minachting voor het gebrek aan integriteit dat hij in het Londen van de jaren vijftig om hem heen ziet; vooral bij de rijke elegante, maar soms ook ordinaire vrouwen van wier klandizie hij afhankelijk is.

Woodcock laat zijn oog vallen op een verlegen serveerster in het hotel waar hij toevallig verblijft. In Alma ziet hij een gratie en schoonheid die niemand anders had opgemerkt, zeker Alma zelf niet. Terwijl Woodcock zich steeds uitzinniger gaat gedragen, moet Alma nieuwe, onorthodoxe manieren vinden om emotionele dominantie over hem te krijgen.

In de buitengewoon elegante production design en kostuums zijn invloeden te zien van Joseph Losey. Ook zijn er verwijzingen naar Hitchcock te herkennen, met name naar zijn film Rebecca. Groots en surrealistisch: Day-Lewis' laatste rol – de draad is op – maakt euforisch en droef.

Van Anderson is bekend dat hij de grootste zorg besteedt aan de kwaliteit van het beeld; hij produceert zijn films nog altijd volgens het fotochemische proces. Diepte en toon van de kleuren zijn volgens de regisseur beter te manipuleren op celluloid. Paul Thomas Anderson heeft PHANTOM THREAD geheel op analoge film geschoten, en ook EYE vertoont PHANTOM THREAD op film, en dan nog wel op het brede 70mm-formaat.

Er bestaat op de wereld slechts een klein dertigtal 70mm-kopieën van de film, vrijwel alleen in de VS. Het resultaat is zonder enige digitale ingreep buitengewoon mooi. Vanaf 25 maart vertoont EYE ook de gerestaureerde Lawrence of Arabia in een nieuwe 70mm-kopie.