• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

YouTube verwijst naar geschreven nieuws bij rampen

  Bij grote nieuwsgebeurtenissen als een aanslag of een natuurramp gaat YouTube de komende weken verwijzen naar geschreven berichten van betrouwbare nieuwsorganisaties in zoekresultaten. Dat meldt moederbedrijf Google in een blogpost. Het gaat volgens NU.nl om een korte omschrijving boven video’s die aan de hand van bepaalde zoektermen worden getoond. Hierin wordt gelinkt naar het volledige nieuwsbericht.

Bij dergelijke video’s komt bovendien te staan dat de gebeurtenis in kwestie nog gaande is en dat de berichtgeving dus nog kan veranderen. YouTube werkt hiervoor samen met een aantal journalistieke publicaties. De nieuwe functionaliteit wordt eerst in Amerika uitgerold.

Het is een van een aantal nieuwe productfuncties waar aan is gewerkt als onderdeel van het in maart gepresenteerde Google News Initiative (GNI), om de nieuweservaring op YouTube te verbeteren. Google steunt deze nieuwe fucntionaliteiten van YouTube met 25 miljoen dollar.

Door deze dominante uitverkiezing van nieuwssites gaat Youtube voortaan wel concurreren met nieuwswebsites. Dit vermindert de kracht van uitgevers van geprinte kranten en andere rustig geproduceerde media. Voor hun zal dit een grote klap betekenen. Zo worden de nieuwe secties ‘Top News’ en Breaking News’, van YouTube, die boven de reguliere zoekresultaten verschijnen, uitgebreid. Daarin worden video’s van officiële nieuwsbronnen weergegeven waarmee het videoplatform samenwerkt.

Daarnaast zal er meer plek komen voor lokaal videonieuws wat lovenswaardig klinkt.

Het ziet er toch naar uit dat er weer heel wat mensen een andere baan zullen moeten gaan zoeken. Daar staat wel tegenover dat de consument al het nieuws nog sneller en hapklaar krijgt opgediend. Dit houdt niet in dat dit nieuws fakevrijer zal zijn of neutraler wordt opgediend. Er gaat een keuze aan vooraf.

Het blijft dus zaak voor iedereen scherp en objectief te blijven ook al word je iets nog zo vlug meegedeeld. Vroeger waren er door langdurig opgebouwde reputaties redenen om bepaalde figuren of nieuwsbrengers veel vertrouwen te schenken. Nu weet je alleen zeker dat je iets het eerste hoort of het snelste weet.

Voor de rest kan het niet anders dan dat iedereen het oernieuws doorgeeft omdat men anders bij gebrek aan snelheid reputatieschade lijdt. Je weet dus straks wel alles direct wat er overal in de wereld gebeurt -behalve als de reclame eerst er tussendoor moet- maar alle goeie bedoelingen ten spijt weet je toch nooit helemaal zeker wat je precies weet.

...HMM... NOUJA... KLINKT HEEL ERG MAAR HET KAN OOK ANDERS ZIJN ... DACHT IK TENMINSTE...