• Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • Filmfestival Cannes oogverblindend gestart

  • Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • Eline Jetten wint Joke Veeze Award 2018

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Fout niet erkennen kan anderen duperen

b_250_200_16777215_00_images_bensbloemrood.jpgOp de colomn van Van der Klein die een computerfout ontdekte reageerden enkele bezoekers met hun ervaringen waaruit bleek dat door een klein detail te verwaarlozen soms grotere ondernemingen vervelend de fout in gingen. Een bezoeker is bijvoorbeeld af en toe koper van grammofoonplaten. Hij kocht Vox Box van de Sonates en Partita's van Johann Sebastian Bach, uitgevoerd door Susanne Lautenbacher.

Hij verheugde zich er al op via eBay dit bijzondere pakket vanuit Amerika thuis te krijgen. Hij betaalde grif de prijs en de relatief dure verzendkosten. De verzending zou langer duren dan gewoonlijk bij ontvangst van artikelen uit de VS. Bovendien was er geen mogelijkheid om contact op te nemen met de verkoper, noch om een bericht bij de betaling te voegen. Kennelijk heeft eBay allerlei barrières ingebouwd om extra administratie te vermijden.

Okay. Hij betaalde onmiddellijk via PayPal op 3 mei 2018. Er werd meegedeeld dat de LP's op 31 mei 2018 zou worden afgeleverd. Dat gebeurde echter niet dus controleerde hij het transportdocument met volgcode. Toen kreeg hij een verrassing. In het document stond dat het item terug was gestuurd naar North Carolina. De reden: zijn adres klopte niet!

Nu is hij sinds 2001 lid van eBay (met verschillende ID's). En zijn adres is altijd hetzelfde. Het is zijn geldige adres. Het is het adres zoals geschreven in zijn eBay profiel. Hij heeft de verkoper vervolgens een bericht gestuurd waarin hij uitlegde dat zijn adres juist is maar dat het bedrijf dat het pakket op mijn adres had moeten bezorgen, beweerde dat het adres niet juist was.

Alleen al het raadplegen van Google Street View zou de chauffeur van de bestelauto en zijn manager hebben kunnen laten zien dat het adres wel degelijk bestaat en correct is. Dat bedrijf heette GLS (General Logistics Systems). Zowel de chauffeur van de bestelauto en de manager Street View hebben het juiste adres niet goed gecontroleerd.

De verkoper van de kostbare grammofoonplaten in Amerika antwoordde zijn klant in Nederland: "Ik gebruikte het geautomatiseerde systeem van eBay voor de verzending, dus het adres op het etiket was het adres in het systeem. Dit bericht werd geretourneerd door de USPS: Uw artikel kon niet worden afgeleverd op 25 mei 2018 om 10.29 uur in NEDERLAND vanwege een onjuist adres. Het wordt teruggestuurd naar de afzender. Ik snap hier niets van. Ik gebruikte het adres in het eBay-systeem en heb het adres uitgeprint en niet met de hand geschreven."

De koper heeft eBay wel om terugbetaling gevraagd. Maar eBay schreef naar de koper in Nederland: "Hallo koper, Na het doornemen van alle details van deze zaak, hebben we vastgesteld dat u geen restitutie ontvangt."

Ondertussen was de mogelijkheid om feedback te geven geschrapt. De mogelijkheid om feedback te geven aan de koper werd pas enige tijd later opnieuw geïnstalleerd en op 23 juni 2018 gaf hij de volgende feedback om de verkoper te dwingen om te onderhandelen. Onze koper schreef: "Slechte ervaring. Voor niets betaald."

Maar op 25 juni was zijn commentaar (feedback) verwijderd. Dit gebeurde alleen maar omdat de chauffeur en de manager het te veel werk vonden om op Google Street View een zogenaamd fout adres nog eens te controleren. Het pakket is nu terug naar Amerika en alleen door de dure transportkosten nog eens te betalen kan onze koper het wellicht wel weer ontvangen. Mits de goede chauffeur het bezorgt...

Wat een teleurstelling. En ondanks alle mooie regels van eBay is onze koper door een onbenullige foutje van twee mensen die niet hun dag hadden of altijd zo halfslachtig hun werk doen zijn geld voor eventueel nieuwe transportkosten dus ook nog kwijt.