• Sheila De Vries presenteert zonnige zomercouture

  • Introdans danst 5***** programma

  • Havaianas de Brasil Logo op weg naar de zon

  • Filmfestival Cannes oogverblindend gestart

  • Royal Polo at the Palace deze zomer

  • Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

De schoenmaker komt in Haarlem aan huis

b_250_200_16777215_00_images_schoenmaker18.jpg  HAARLEM - Innovatieve dienstverlening door slimme IT oplossingen. Niet iets waar je aan denkt bij een schoenmaker. Alhoewel... De Haarlemse schoenmaker Woestenburg weet hier wel alles vanaf. Het nieuwste paradepaardje? Een reparatieservice-aan-huis. Schoenen worden opgehaald, gerepareerd én weer thuisgebracht. Volledig online te regelen en bij vragen ‘gewoon’ bereikbaar via Whatsapp. Vooruitstrevend en slim bedacht... Laat de schoenmaker maar komen. Leuk! Leuk!

In 1998 is Woestenburg overgenomen door Fons Duivenvoorden, zelf afkomstig uit een schoenmakersfamilie met een lange geschiedenis in het ambacht van schoenherstel en reparatie. Dat is een band die je altijd met je meeneemt. In deze tijd worden er alleen weer andere eisen gesteld. 

Fons vertelt: “Enerzijds merken wij bij onze klanten een enorme behoefte aan authenticiteit en vakmanschap; aan ambacht en de ‘sfeer van weleer’. Anderzijds een behoefte aan digitale dienstverlening. Hoe ga je hiermee om als ‘craftman’? Schoenmaker blijft bij uw leest, is het niet?"

Maar net als alle andere ondernemers willen ook deze vakemensen invulling geven aan de (online) behoefte van de klanten. Ook als dat betekent dat zij als schoenmaker dat doen via IT oplossingen. Zo is er nu Whatsapp en webshop, ook een reparatieservice ontwikkeld die de klanten bijna volledig ontlast. Makkelijk voor veel mensen met tijdgebrek.

Fons: "Daardoor kan iedereen blijven doen wat zij/hij leuk vindt, omdat je weinig tijd kwijt bent aan regelwerk. En wij? Je wilt als ondernemer graag voorop lopen in jouw vak. Dus wij blijven zeker als echte schoenmakers prima bij onze leest... Alleen wel op een manier die volledig aansluit bij dit digitale tijdperk.”