• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Oppassen voor nepshops op sociale media

  Het lijkt allemaal zo makkelijk en gezellig te regelen maar oppassen is toch de boodschap. Waar gaat dit over? De Autoriteit Consument & Markt (ACM) wil met de campagne Webshop of nepshop? consumenten te waarschuwen voor aankopen bij nepshops via sociale media.

Steeds vaker verkopen bedrijven rechtstreeks, soms zelfs zonder tussenkomst van een website, via sociale media aan consumenten. Het medium wordt volgens ACM vluchtig genoemd . En dat geldt zowel voor het aanbod als de aanbieder. Mocht je verhaal willen halen, dan weet je soms niet bij wie...

Als het product niet voldoet of helemaal niet wordt ontvangen, blijkt de afzender vaak onbekend en onvindbaar. En je staat verbaasd hoe vaak het nog gebeurt. De schade voor consumenten bedroeg vorig jaar volgens de toezichthouder bijna 5 miljoen euro.

Betaling achteraf of verzekerd betalen (bijvoorbeeld met credit card) luidt het welgemeende advies van de ACM. Teleurgestelde consumenten kunnen hun ervaringen de komende tijd melden bij ConsuWijzer, het consumentenloket van de ACM.

Dit kan via WhatsApp en sociale media, maar ook telefonisch of per mail.

CAMPAGNE WEBSHOP OF NEPSHOP... OPPASSEN EN WETEN HOE HET WÉL AAN TE PAKKEN

ILLUSTRATIE: KAREL APPEL