• Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Unieke en grappige modefoto voor Wolford

b_250_200_16777215_00_images_ellenvonumwerth18.jpg  In de snel veranderende mode moeten mooie merken hun beste beentje voorzetten om zich te handhaven. Dat geldt in de meest letterlijke betekenis ook voor het lingerie- en beenmodemerk Wolford uit Oostenrijk. Een reclamecampagne van DDB & Tribal Amsterdam gaat daarvoor de nieuwe campagne maken.

Voor Spring Summer 2019 is het thema True Character voor een multimedia campagne waarvoor de fotograaf Ellen von Unwerth deze unieke en grappige foto maakte onder de creatieve directie van Joris Kuijpers. Wolford als gewaardeerde luxury brand moet nu ook internationaal jongeren aanspreken zonder de fans van vroeger te verliezen.

Gwenda van Vliet, Wolfords directeur, zag het scherp. "Om te groeien, moesten we veranderen want de wereld is veranderd. Merken moeten meer dan ooit ook relevant zijn voor een jongere consument die op zoek is naar merken die echt iets te vertellen hebben."

True Character spreekt als thema natuurlijk velen aan. Joris Kuijpers is ook zeer te spreken over Wolford als topkwaliteits-merk. Samen met fotograaf Ellen von Unwerth is dit idee vorm gegeven en dat heeft heel wat voeten in de aarde gehad. Samen zijn zij door de ijdele leegheid van de holle glamour heen gebroken en hadden de moed authentiek te zijn.

In een interview met het Nederlands MediaNetwerk verklaart Joris Kuijpers: 'Tegenwoordig lijkt het (vooral door social media) alsof iedereen alleen maar blij en relaxed moet zijn. Maar zo werkt het natuurlijk niet. Soms zijn we ook gewoon niet op ons best. En in deze campagne spelen we met de schoonheid van deze imperfectie. Met Wolford kun je er fantastisch uitzien, zelfs als je teleurgesteld, wanhopig, boos of jaloers bent. Om dit allemaal niet te zwaar te maken, hebben we het een beetje ‘over the top’ en theatraal uitgevoerd.”

Vandaar die echt aansprekende mooie Wolford-foto van het campagneteam waarvan je als kijker nu eens niet hoeft te gapen van verveling omdat alle vlekjes zijn weggepoetst en alles even gladgestreken er uitziet. Dit is een foto met een verhaal.

Joris Kuijpers:"... Met Wolford kun je er fantastisch uitzien, zelfs als je teleurgesteld, wanhopig, boos of jaloers bent. Om dit allemaal niet te zwaar te maken, hebben we het een beetje ‘over the top’ en theatraal uitgevoerd.”

FOTO: ELLEN VON UNWERTH