• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Tim en Tom Coronel starten voor Dakar 2019

  De Dakar Rally staat voor de deur voor Tim en Tom Coronel! Na maanden – zeg maar bijna een jaar – aan voorbereiding zijn Tim en Tom Coronel in Peru gearriveerd voor de zwaarste uithoudingsproef ter wereld. De afgelopen maanden stonden volledig in het teken van de bouw en ontwikkeling van ‘The Beast 2.0’. Het onderstel van de Jefferies Baja-buggy uit 2018 bleef behouden, maar de rest werd in de werkplaats in Huizen eigenhandig ontwikkeld.

De nieuwe versie is lichter, sneller en betrouwbaarder maar uiteraard voorzien van het bekende eigenzinnige ‘Coronel-sausje’.

“In februari besloten we om toch maar even zelf de schouders onder het project te zetten”, legt Tim uit. “Dat is volgens onze normen en waarden goed gelukt. Nu gaan we kijken of hij echt Dakar-proof is. De organisatie wil namelijk maar één ding: dat je uitvalt. Het is aan ons om die uitdaging aan te gaan. De voortekenen zijn goed. Vanaf april zijn we er zeven dagen per week mee bezig geweest. Als team hebben we er nog nooit zo mooi voor gestaan, daar zijn we trots op."

Zijn tweelingbroer vult aan: “We hebben vanaf het chassis alles zelf opgebouwd. Dat maakt het best spannend, want we kunnen niet het team of de auto de schuld geven als er iets mis gaat. Vorig jaar reden we met een auto die we niet kenden, ook mechanisch niet. Nu weten we waar elk draadje loopt, want we hebben het zelf gedaan. Daarom heb ik heel veel vertrouwen, meer dan ooit.”

Tom geeft toe nauwer betrokken te zijn geweest bij het project dan in de voorgaande jaren: “Het is een driejarig project dat we samen zijn aangegaan. Vorig jaar ging er heel veel fout. Direct na thuiskomst hebben we een lijst opgesteld met alles dat we moesten rechtzetten. Die lijst hebben we helemaal afgewerkt. Met z’n tweeën hebben we ervoor gezorgd dat de auto naar ons idee Dakar-proof is.”

Tim en Tom doen het weer op hun eigen wijze: “Het is een Jefferies-buggy met een Coronel Dakar-sausje”, zegt Tom. “We wilden een auto die anders is dan alle andere auto’s en dat lijkt me gelukt. Dit is wat wij gaaf vinden, Coronel-style. Je kunt met ons budget ook een auto van een grote fabrikant huren, maar hoeveel passie en involvement gaat daar dan in zitten? Voor die fabrieksjongens wordt alles in elkaar gezet, dat is een heel andere stijl. En dit is zoals wij de Dakar willen rijden.”

Tim: “Finishen is altijd het doel, maar wij leggen de lat graag wat hoger. We mikken op een plekje in de top-20. En we willen ervoor zorgen dat we op een leukere manier dan voorgaande jaren aan de eindstreep komen. Maar het allermooiste is en blijft natuurlijk dat we de boefjes van de klas zijn!”, verkondigt hij. Te verwachten valt dat dit best zo zal blijven.

Op zaterdag 5 januari vindt de traditionele keuring plaats, een dag later gevolgd door de podiumpresentatie in Lima. De eerste etappe begint op maandag 7 januari.

...THE BEAST 2.0... MET TIM EN TOM CORONEL...