• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Mediabedrijven zingen een toontje lager

Even het plechtige woord nakijken hoor. Wat is charter? Het is een samenvattend manifest over principes die mensen uitgaand van een charter willen gaan handhaven. En persoonlijk vind ik die foto een bemoedigend beeld is. Een foto van een rijtje positief ingestelde ondertekenaars van het Charter Diversiteit. Even slikken voor we verder gaan: zij worden geflankeerd door medewerkers van Diversiteit in Bedrijf, dat het charter beheert.

Waar komt dit op neer? De goede dames en heren beloven zonder vooroordelen in hun media-ondernemingen mensen aan te nemen. Men wil bewust af van het buitensluiten van .... Iedereen kent het rijtje: mensen met een andere huidskleur, cultuur of sexualiteit. Het is eee grens die hier en daar wel al voorzichtig wel doorbroken werd. Er zijn al regelmatig in de officiële media wat meer mensen met een donkere huidskleur te zien.

Maar nu is het dan officieel. Negen mediabedrijven hebben beloofd zich (nog) meer in te zetten voor diversiteit en inclusie. AT5, BNNVARA, FunX, Human, KRO-NCRV, LINDA., NTR, Viacom en VPRO tekenden gisteren het zogeheten Charter Diversiteit. De bedrijven willen een afspiegeling zijn van de samenleving en gelijke kansen bevorderen. Prachtig hoor. Al las ik wel dat er voor veel oudere journalisten momenteel de zogenaamd specifieke ophoepel-regelingen bestaan

Toch is het charter een eerbare weg terug en eveneens een net-op-tijd besloten koersverandering want er zijn al lang allerlei andere eigen gekozen kanalen door uitgesloten groepen opgebouwd met heel veel succes. Ja... Daar sta je dan...

Een mooi voorbeeld gaf Eus in het programma De wereld draait door over het verschil in focus van de nieuws- en entertainende tv-programma's als het gaat om randstadnieuws of provinciale- en/of regioonderwerpen.
Het uitsluiten van mensen zoals senioren en vrouwen is niet het gevolg van zoals beweerd wordt dat de wél uitgenodigden niet in programma's willen verschijnen. Het gaat erom dat men de inhoud van programma's (en als het om printmedia gaat om de artikelen) niet onder contrôle kan houden

Volgens het charter verandert Nederland en geeft diversiteit binnen een mediabedrijf nieuwe perspectieven en invalshoeken op de redactie. Meer doelgroepen aanspreken leidt tot een groter bereik en een hogere kwaliteit in de berichtgeving, producties en programmering, aldus de iniatiefnemers.

Wat heel interessant is is dat nieuwe generaties in een spagaat zitten. Zij zitten met een loodzware bagage vanuit de vorige eeuw en proberen een tijdsprong te maken naar de zappcultuur van nu. Maar eveneens naar het andersom weer terug ook bevooroordeeld staan tegenover de zogenaamde élite die ietwat op de borstklopperig is.

Aan de andere kant bestaat er wel degelijk zowel vroeger als nu een morele élite. Dat is de Stille Kracht die zorgt voor constante groei en ontwikkeling en strijdt voor de toekomst van hoopvolle nieuwe generaties. Mediabedrijven die wat betreft diversiteit voorop lopen, zoals FunX en de NTR kunnen als voorbeeld dienen voor de andere deelnemers. Het charter bedient niet alleen mediabedrijven: in totaal hebben al 179 organisaties en bedrijven het Charter Diversiteit ondertekend.

Laten we met elkaar zorgen voor een positieve vibe waardoor alle generaties zich samen kunnen vinden in de reis naar een toekomst waarin men bereid is elkaar de broodnodige ruimte te geven.