Monique Collignon designer bedrijfskleding Wagenborg Passagiersdiensten

HOLWERD - Het is zo'n beetje een trend geworden nadat Frans Molenaar zich associeerde met C&A, Addy Van Den Krommenacker met Steps en Mart Visser met de KLM. Deze contacten werken naar twee kanten. Bekende designers kunnen het imago van een bedrijf versterken en anderszijds hebben zij zo een heldere zakelijke deal. Zo lanceert Monique Collignon voor Wagenborg Passagiersdiensten op donderdag 15 maart in Holwerd de nieuwe bedrijfskleding op een grote veerboot Oerd omgebouwd tot varende catwalk als fashionshow. Het betreft een nieuw casual kledingmerk ‘1898’ met marine heritage beide ontworpen door Monique Collignon.

De unieke samenwerking tussen Wagenborg Passagiersdiensten en Monique Collignon is tot stand gekomen vanuit de ambitie om dienstverlening aan boord en in de terminals naar de reizigers te accentueren door de medewerkers door hun unieke nieuwe bedrijfskleding nog beter onmiddellijk zichtbaar te maken.

Wagenborg Passagiersdiensten zet groot in op de synergie van toerisme, cultuur, natuur en commerciële dienstverlening. Dat is eveneens herkenbaar door initiatieven als Wagenborg Plaza in Holwerd en Lauwersoog. Dit is de nieuwe vertrekhal met plek voor winkels en expositieruimte waardoor de reizigers daar al direct hun vakantie starten in een aangename sfeer met kwalitatief hoogwaardig aanbod.

Monique Collignon, ontwerpt ruim 14 jaar haute couture en heeft in december 2011 de collectie MC Couture Light ontwikkeld; een uniek en bij de actuele mode ontwikkelingen passend initiatief waarmee de visie om design voor iedere vrouw bereikbaar te maken is. Voor haar was dit ook een zeer bijzondere opdracht vanuit haar voorliefde voor de Waddeneilanden.
Het stoere en ruige karakter van de eilanden samen met de maritieme invloeden van de rederij vormden inspiratie voor zowel de bedrijfskleding als ook het merk “1898”.

De show wordt mede vorm gegeven door Jan Jansen Shoes en Atelier Helsloot. alt