Marije de Haan lanceert comfy menswear

AMSTERDAM - Menswear-designer Marije de Haan heeft tijdens Mercedes-Benz Amsterdam Fashion Week haar eerste ready-to-wear collectie MdH by Marije de Haan gelanceerd. In haar vorige collecties ging de designer op zoek naar de zelfkant van de samenleving, de ongure laag, het donkere randje. Met deze nieuwe collectie is het tijd voor een verdieping. Hoe ontstaat deze zelfkant en hoe wordt iemand de persoon die hij is? Een intrigerend uitgangspunt...
Met een stoere, onverschillige en soms zelfs kwade blik in de ogen, liepen de modellen over de catwalk tijdens de show. Marije de Haan koos een diverse groep modellen, waarvan de meeste haar eigen vrienden zijn, en één vrouwelijk model om haar “All colours agree in the dark” collectie te showen.
Het nonchalante loopje van de modellen en de dreigende muziek geven de sfeer van de show een duister tintje, in mooi contrast met de comfy kledingstukken.

Herfst / Winter 15-16 is opgebouwd uit basisstukken zoals klassieke comfortabele overhemden, TShirts en pantalons met een unieke twist en van hoogwaardige materialen die iemands identiteit verduidelijken met een verhaal wat vooral wordt verteld door kleine details.
De collectie bevat veel goed draagbare shirts. Vesten met een langere achterkant, wijde hals en coltruien. Het kleurgebruik is gebaseerd op het kleurenpalet van Francis Bacon, een donkere, stemmige basis van blauw, zwart en grijs. Met zorgvuldig gekozen kleuraccenten zoals streepprint, fel blauw, poeder roze en een rode spot.
Ook presenteert zij een schoenenlijn in samenwerking met het Nederlandse HUB Footwear. Naast de basisstukken worden er exclusieve stukken gemaakt, zoals de vreemd uitziende hersenachtige hoofdstukken, die zich nog steeds op het snijvlak van beeldende kunst en mode zullen bevinden.