• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Flagship Boutique Chopard nieuw op Bondstreet

LONDEN - De nieuwe Flagship Boutique Chopard in de iuxueuze Bondstreet in Londen is een heel mooi en apart zakenverhaal. Caroline Scheufele, Chopard covoorzitter en artistiek directeur, stamt uit een traditie van een fasmiliebedrijf dat van generatie op generatie werkt als horloge- en juwelenfabrikant en daarvan de mooiste luxueuze creaties aanbiedt aan een speciale geïnteresseerde klantenkring. Het is een speciale en ook bijzondere klantenkring die zich deze prachtige creaties kan permitteren.

Maar het is eveneens voor wie zich dit niet kan veroorloven een rijk gevoel om deze pure schoonheid en het grote vakmanschap er aan verbonden te kunnen waarderen en de feestelijke aanblik te bewonderen. En zo indirect er ook van te kunnen genieten.

Chopard is zeer verheugd met de heropening van de Londense Flagship Boutique in de luxueuze Bond Street van de hoofdstad. Er werd lang en met grote aandacht gewerkt aan een nieuwe omgeving om Chopard's creatieve elegance passend tot haar echt te laten komen in een omgeving die ook hoort bij de mooie dingen en de sfeer van deze tijd.

Het familiehuis Chopard is nu optimaal gevestigd in het hart van een van 's werelds meest kosmopolitische steden. Het beschikt daarnaast ongeveer over zo'n 160 boetieks. Daar is een grote traditie aan vooraf gegaan. En sinds 2018 is Chopard de eerste horlogemaker-juwelier die 100% ethisch goud gebruikt voor de productie van al zijn creaties. Zo bevestigt Chopard een duidelijke eigen positie als een ethisch en modern Maison de Grand Luxe. De Londense Chopard-boetiek is de grootste van Europa en trekt een internationale klantenkring van belangstellenden die vaak de hele wereld rondreizen en een voorliefde voor luxe sieraden en andere creaties delen. Zij ontmoeten elkaar ook bij Chopard dat naar vermogen aansluit bij de idealen van onze tijd.

Chopard wil ook in dit verband een bepaalde toewijding aan duurzaamheid waar maken. Dat is ook terug te zien in de inrichting van de nieuwe Londense Flagstore. Deze nieuwe Chopard-boetiek in Bond Street heeft de uitstraling van een Engelse club met zijn pluche lounges, gekenmerkt door vintage parketvloeren, open haarden en diepe sofa's, evenals ook een exclusieve bar waar gasten van het Maison kunnen genieten van een ontspannen moment.

Chopard is bij de renovatie van de Londense winkel namelijk uitgegaan van lokale aankoop. Samen met de architecten koos de familie Scheufele voor antieke parketvloeren die werden gekocht vanuit ontheemde oude gebouwen en deze werden gerestaureerd, zodat er geen bomen voor hoeven te worden geveld. Dit geeft de nieuwe Flagstore een authentieke uitstraling en een fijne huiselijke sfeer.

Nu deze vloeren zijn geïnstalleerd in de ook historische gebouwen aan Bond Street, zien ze er ook uit alsof ze er altijd al hebben gelegen. De ingang van de boetiek is gemaakt van Portlandsteen - een typisch Engels materiaal : heel elegant en perfect aansluitend bij de gevel van het gebouw. Ook het meubilair werd volledig ontworpen van FSC-gecertificeerd hout en de plafondverlichting is uiteraard voorzien van energiezuinige LED's. De meubels zijn van FSC-gecertificeerd hout.

"Londen is altijd al het hart van ons Maison en ons heel dierbaar geweest omdat het een internationale klantenkring aantrekt. Maar ook omdat het zich op het kruispunt van verschillende artistieke invloeden bevindt wat een bron van inspiratie vormt voor onze creativiteit", zegt Caroline Scheufele, Chopard co-voorzitter en artistiek directeur.

Het staat in ieder geval wel vast dat ook deze zomer de nieuwe Chopard Flagship Boutique naast de twee Chopardboetieks in de prestigieuze warenhuizen Harrods en Selfridges weer veel klanten uit Londen maar ook tal van bewonderaars uit de hele wereld zullen mogen verwelkomen.