• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Havaianas en Gimaguas geven de slipper een twist

Havaianas en Gimaguas presenteren hun derde samenwerking en introduceren een inventief nieuw silhouet. Voor het eerst is dit gezamenlijke design ook te koop in geselecteerde winkels in Europa.

Het Braziliaanse Havaianas — het merk dat de simpele teenslipper tot wereldwijd lifestyle‑icoon maakte — bouwt voort op het succes van eerdere drops met Gimaguas. Die gingen viraal op Instagram en TikTok en trokken de aandacht van prominente beroemdheden. Deze derde release transformeert een vertrouwd icoon tot een onverwacht mode‑item.

Centraal staat het klassieke Top‑design van Havaianas, recent door de Lyst Index uitgeroepen tot het populairste product van Q3 2025.  De zwarte Top wordt gecombineerd met Gimaguas’ handgemaakte leren beenwarmers, wat zorgt voor een verfijnde twist. Afgewerkt met zilveren studs, een kenmerk van het in Barcelona gevestigde merk, glijdt het accessoire eenvoudig aan. Door textuur, contrast en volume transformeert het ontwerp het iconische Havaianas‑silhouet tot een all‑season item.

Naast de op maat gemaakte slippers, geproduceerd in beperkte oplage, komt de collectie in een exclusieve verpakking die speciaal voor de gelegenheid is ontworpen, inclusief een speciale dustbag met het logo van de samenwerking.

De beenwarmer verandert de alledaagse slipper in een statement van stijl en intentie, terwijl de spontane, vrijgevochten energie waarmee beide merken bekend zijn geworden, behouden blijft.

De Havaianas x Gimaguas ‑ collectie wordt op 4 december gepresenteerd. Voor het eerst is het gezamenlijk gecreëerde product beschikbaar via gimaguas.com en havaianas-store.com.

Over Havaianas
Havaianas bestaat sinds 1962 en groeide uit tot een wereldleider in slippers. Halverwege de jaren ’90 transformeerde het merk de eenvoudige sandaal tot een gewild mode‑item.

(In Brazilië heeft een uitzonderlijk groot deel van de bevolking ooit een paar Havaianas gehad; marketing‑historici citeren een penetratie van circa 94% van de Brazilianen).
Het merk is inmiddels in tientallen landen te vinden, geliefd om kwaliteit, comfort en een universele aantrekkingskracht.

Over Gimaguas
Gimaguas werd in 2018 opgericht door de tweelingzussen Claudia en Sayana Durany. Ontworpen in Barcelona en grotendeels geproduceerd in Spanje, zijn de creaties geworteld in een mediterrane visie met een mondiale gevoeligheid. Het label staat bekend om een onafhankelijke, eigentijdse benadering waarin ambacht en design moeiteloos samenkomen.