• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Tom Coronel strijdvaardig op Slovakia Ring

  BRATISLAVA 12 mei 2019 – Het derde raceweekend van de FIA World Touring Car Cup (WTCR) presented by Oscaro 2019, werd verreden op de Slovakia Ring (5,922 km) nabij Bratislava. Tom Coronel verscheen hier aan de start met zijn door het Belgische Comtoyou DHL Team Cupra Racing ingeschreven Spaanse bolide. Het schema zag er dat weekend wat anders uit dan normaal, omdat alle drie de races verdeeld over de zondag plaatsvonden. In zijn eerste race-optreden, tijdens de ochtenduren, startte Tom Coronel vanaf de vijfde plaats. Donkere wolken trokken op dat moment over het circuit en de neerdalende regen maakte de racepiste op bepaalde plekken verraderlijk glad.

Direct na de start profiteerde hij van de baanbreedte en reed kort op een derde plaats, om in het strijdgewoel even later weer vier posities prijs te geven. Daarna pakte Tom de handschoen weer op en streed voor wat hij waard was. Kreeg een tikkie hier, kwam weer terug en eindigde uiteindelijk als achtste. Problemen met een aflopende rechter voorband speelden de Nederlander parten tijdens de tweede kwalificatie. Die overigens heel bemoedigend begon op de regenbanden. Vervolgens wisselde hij slicks en daarna ging het mis. Deceptie in de Cupra, want daarmee was alle hoop op een mooie klassering vervlogen. Wat resteerde was een dubbele 27e startpositie.

Die WERD overigens tijdens de tweede race omgebouwd naar een tiende plaats en de nodige WK punten. De derde race kende een gelijk verloop en met nog een ronde te gaan lag Tom vijftiende. Voor hem ging veel mis en het leek er even op dat hij ongeschonden uit die strijd zou komen. Maar een tik maakte dat het plaatwerk een achterwiel raakte. Rokend en wel ging hij verder, maar kon de strijd niet meer aan en eindigde als 23e.

“Het werd uiteindelijk een apart weekend”, zegt Tom Coronel. ”Tijdens de eerste vrije trainingen had ik de snelheid en reed binnen de Top 5. De Cupra voelde super aan en mijn snelheden waar zeer constant. Dit weekend hadden we een Nederlandse data-engineer en die samenwerking liep erg goed. Het beloofde een mooi weekend te worden en tijdens de kwalificatie voor de eerste race eindigde dat met een vijfde startplaats. De start ging goed en in de eerste bocht lag ik derde, maar Farfus en Michelisz duwden mij naar buiten. Daardoor viel ik terug, maar had mooie gevechten met onder andere Tarquini en Catsburg en finishte als achtste.”

Hij vervolgt: “De kwalificatie voor de tweede en derde race vond plaats op een half natte en half droge baan. Ik begon op regenbanden en met nog een paar minuten te gaan wisselden we naar slicks. Daarmee nog een snelle ronde maken en proberen binnen de Top 5 te rijden. Maar in de vierde bocht liep de band van de velg en was alles voorbij. Ik mocht twee keer als 27e starten, nadat de organisatie mij dispensatie gaf, omdat mijn tijd natuurlijk te langzaam was om mee te mogen doen."

Race 2 startte hij als 27e en daarna was het een voor een de anderen binnen hengelen en zo is hij toch nog tiende geworden. In de derde race wilde hij dat nog wel een keer proberen. Tom Coronel:"De auto bleef goed en ik had mooie gevechten met verschillende rijders, wist met soms heel laat remmen weer iemand in te halen en klom op naar een elfde plek. Het was tegen het eind van de race toen Haglof na een uitstapje terug op de baan kwam en mij vol op de achterband raakte. Daarmee was het gedaan en kon ik nauwelijks verder."

Zoveel inzet voor zo'n slecht resultaat... Is dat niet jammer? "Mogelijk. Maar ik heb een goed gevoel. De auto voelde super aan, was gretig en maakte het mogelijk te strijden. Met volgende week de races op Zandvoort in het vooruitzicht is dat een goed gevoel. Deze week de puntjes op de i zetten en dan moet het goedkomen. Ik hoop op mijn eigen Zandvoort toch een podiumplaats te kunnen pakken”, besluit een strijdlustige Tom Coronel.

Uitslag race 1 Slovakia Ring:
1. Frederic Vervisch (Bel) Audi RS3 LMS 11 ronden in 26:12,434; 2. Ma Qing Hua (Chi) Alfa Romeo Giulietta TCR op 2,834; 3. Norbert Michelisz (Hon) Hyundai i30 N TCR op 3,243;
4. Jean-Karl Vernay (Fra) Audi RS3 LMS op 7,503; 5. Augusto Farfus (Bra) Hyundai i30 N TCR op 13,949; 8. Tom Coronel (Ned) Cupra TCR op 20,274.

Race 2:
1. Nestor Girolami (Arg) Honda Civic TCR 9 ronden in 20:03,915 - 2. Esteban Guerrieri (Arg) Honda Civic TCR op 0,651; - 3. Kevin Ceccon (Ita) Alfa Romeo Giulietta TCR op 0,983; - 4. Nicky Catsburg (Ned) Hyundai i30 N TCR op 2,626; - 5. Rob Huff (GBr) Volkswagen Golf GTiTCR op 4,208; - 10.Tom Coronel (Ned) Cupra TCR op 11,640

Race 3:
1. Ma Qing Hua (Chi) Alfa Romeo Giulietta TCR 11 ronden; - 2. Norbert Michelisz (Hon) Hyundai i30N TCR op 0,242; - 3. Kevin Ceccon (Ita) Alfa Romeo Giulietta TCR op 0,694; 4. Niels Langeveld (Ned) Audi RS3 LMS op 11,818 - 5. Mikel Azcona (Spa) Cupra TCR op 12,413 - 23. Tom Coronel (Ned) Cupra TCR op 35,050

Kalender FIA WTCR 2019:
17-19 mei Zandvoort Nederland, 20-22 juni Nurburgring Duitsland, 5–7 juli Vila Real Portugal, 13-15 september Ningbo China, 25-27 oktober Suzuka Japan, 14-17 november Macau Macau, 13-15 december Sepang Maleisië

Tom Coronel wordt in het FIA WTCR 2019 gesteund door: DHL, Eurol Lubricants, Tricorp Workwear, ERU Prestige Kaas voor Kerels, TW Steel, Bouwgroep Dijkstra Draisma, RAM Mounts, Intrax Suspension Technology, 4.Brands, Allsecur, ASC Group, P1 Advanced Racewear, Super-B, CM en Copernica.”