• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

‘Nepnieuws is de nieuwe goudmijn’

  Dat tikt lekker aan: er wordt zeker per jaar 235 miljoen dollar verdiend aan advertenties op sites die nepnieuws of politieke propaganda publiceren. De samenstellers van de Global Desinformation Index. hebben meer dan 20.000 domeinen bekeken met dubieuze content. Volgens dit onderzoek is dat nog maar 'het topje van de ijsberg '.
De verspreiders van nepnieuws hebben verschillende motieven daarvoor. Geld verdienen is vanzelfsprekend heel belangrijk. Daarnaast: jou als ontvanger een idee aanpraten of een ideaal heel mooi voorstellen en er bij de ontvanger van die message echt inpompen. Met verschillende bedoelingen.

Denk aan de datingsite waarin mannen op zoek naar een geliefde zogenaamd met mooie vrouwen contact hebben maar eindeloos door totaal andere mensen aan het lijntje worden gehouden zodat ze steedes op de site terugkomen. De zogenaamde mooie beschikbare vrouwen zijn er niet. Ze zijn verzinsels waaardoor deze arme mannen op een beroerde manier voortdurend worden beet genomen.

Dan is er de kwestie van politieke beïnvloeding doordat Facebook toch ook een beetje door sommige mensen als verlengde van de huiskamer wordt gezien. Als je dan steeds bij diegenen met een politieke boodschap aankomt is men niet direct zo wantrouwend. Als je bijvoorbeeld herhaaldelijk hoort dat meneer Zus-of-Zo wel heel slechte dingen doet en die of die politieke partij of Beweging hem dat zal beletten zou je na dat steeds weer te hebben gelezen best dat ook kunnen gaan geloven wat in je stemkeuze bij verkiezingen veel uitmaakt. Je kunt ook de prooi worden van religieuze Ideologische beïnvloeding. Het onderzoek rapporteert verder ‘grassroots trollen’, figuren die vanuit hun overtuiging eigenaardige of bizarre complottheorieën rondsturen.

Er blijkt in dat digitale medialandschap veel geadverteerd te worden op crazy sites terwijl helaas de traditionele journalistiek in publikaties door jong-doenerige 'marketingspecialisten'die graag willen opvallen door hun zogenaamde geweldige ontdekkingen wordt gedownsized omdat die media álleen zouden worden gelezen door die lieve maar ook lastpakkerige ouderen die helaas toch wel wat meer budget besteden dan de dynamische jongeren die om de twee jaar weer met een nieuw project bezig moeten zijn of iets anders geweldigs in de wacht hebben staan- in het buitenland graag- en het daardoor bij aanschaf van één en ander in of om het huis jammertjes met wat tweedehandsjes moeten manoevreren.

In hun rapporten ondervragen die ongelooflijk professionele marketing deskundigen daarvoor ook graag een groep voornamelijk bestaande uit een generatie jongeren die totaal in hun bubble leven - hoewel het meer overleven kan worden genoemd - tussen de verukkelijke vele festivalbezoeken en het vermoeiende werkleven door.
Veel advertentiegeld komt dezer dagen terecht bij online publicaties al dan niet gevuld met nepnieuws en zelfs met extremistische content. Heel erg nadelig voor de vaak miskende traditionele journalistiek. Veel nepsites zijn totaal geautomatiseerde robotsites. Men noemt dat bots.

Mogen sites dan niet meedoen als het gaat om serieuze informatie? Natuurlijk wel. Er zijn kwalitaitief prima werkende sites maar het gaat om een parallele wereld waaraan zelfs ook soms advertenties volledig geautomatiseerd worden verkocht. Sites die mensen bedriegen en waaraan merken en mediabureaus advertentiebudgetten overmaken omdat ze niet precies weten wat er door die sites gebeurt of alles maar een beetje lichtvaardig bezien.

Tegenover hardwerkende bonafide makers van content die door ambitieuze praatjesmakers links en rechts in de flank worden geschoten vanwege wat de onderzoekers van de Global Desinformation Index de Digitale Goudkoorts noemen.

Het is een feit dat adverteerders internationaal naar schatting 51 miljoen dollar per dag (!) verliezen aan onder meer websites die alleen door bots worden bezocht. Dat hou je toch niet voor mogelijk? Misschien zijn sommige adverteerders ook niet zo okey. Misschien kan het hun ook totaal niet schelen aan wie ze hun spullen verkopen. Aan rare onverantwoordelijke types of opgefokte intriganten... Het is misschien toch tijd dat de bewuste consument daar en passant ook eens aandacht aan besteedt.

...DIT HONDJE BEKEND VAN ONZE ZEER VOORDELIGE HONDENSHAMPO KAN KLOK KIJKEN...