• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Tom Coronel in China: "Gaaf maar wel bijzonder "

  Tijdens de FIA WTCR Races op Ningbo Speedpark in China opent Tom Coronel. “Dit was een gaaf, maar ook wel bijzonder weekend. Ik rijd lang genoeg in de toerwagens om te weten dat het er af en toe heftig aan toe kan gaan. Dit was hier en daar misschien wel wat te veel van het goede. Na afloop moesten alle coureurs dan ook lange tijd op het circuit blijven, omdat de sportcommissarissen overuren maakten om alle incidenten te behandelen. Wat een schade!"

In de tweede race gingen de fabrieksteams echt de strijd met elkaar aan en ontzagen elkaar niet echt. En in de laatste race verliep het niet heel veel beter. Zelf ervoer Tom een wisselend weekend. Wat was er nu weer aan de hand?
"We misten vermogen en konden de oorzaak niet direct vinden. Iets dat mij ook in de eerste race parten speelde. Ik kwam goed weg, lag veertiende en toen ging de motor in de noodloop. Ik denk dat ik zo maar 50 pk minder dan normaal had," zegt hij. Maar s avonds hebben de monteurs alles nogmaals heel nauwkeurig onderzocht en uiteindelijk bleek er een scheurtje in de turboslang te zitten. Dat was de oorzaak van de mechanische problemen.

Tijdens de kwalificatie op zondagochtend liep het lekker. Tom was een seconde sneller dan de dag ervoor en een piepklein foutje maakte dat hij drie-tiende van een seconde verloor. "Dan sta je in dit competitieve veld gelijk op een 21e plaats. En toen die eerste race op zondag. Vanaf de start was het letterlijk gelijk raak. Zelden zoiets gezien. Links en rechts zag je auto’s van de baan gaan en schade oplopen. Zelf kon ik er goed doorheen komen en lag al snel 15e. Na de Safety Car ben ik daar mee doorgegaan en na de nodige gevechten als negende over de streep gekomen. Alleen was ook mijn Cupra, na een tik van Rob Huff, niet echt schadevrij. Veel werk dus voor de monteurs, maar dat gold voor alle teams hoor!"

De start van de derde race verliep goed. Tom schoof lekker door het veld. Tot het moment dat hij een zwieper van Tiago Monteiro kreeg, door het gras moest en de temperatuurmeter zag oplopen. Dus naar de pits, waar ze al het overtollige gras verwijderden.

"Gelukkig was dat net in een Safety Car situatie, waardoor ik ook weer snel aansluiting met de rest had,"zegt hij. " De resterende ronden lekker gereden en mooie gevechten gehad. Meer dan die twaalfde plek zat er echter niet in. Zelf ben ik na dit weekend de nodige deuren, een voor- en achterbumper plus een sideskirt armer. Die zijn in de toch wel hevige strijd gesneuveld. Nogmaals ik ben een liefhebber van toerwagenracen, ook als het er wel wat feller aan toe gaat, maar dit was misschien wel iets teveel van het goede."

Niet verwonderlijk dat de rijders ook na afloop allemaal op het circuit moesten blijven, omdat de Sportcommissarissen het nodige te doen hadden wat mogelijk de voorlopige uitslagen kan beïnvloeden. Tom: " Later deze week ga ik naar Barcelona voor de volgende race van TCR Europe. We hadden een goede pace tijdens de races in Oschersleben, dus deze moeten we voortzetten!”

Uitslag race 1 Ninbo China:
1. Yvan Muller (Fra) Lynk & Co 03 TCR 13 ronden in 24:41,861 - 2. Ma Qinghua (Chi) Alfa Romeo Giulietta TCR op 0,263 - 3. Mikel Azcona (Spa) Cupra TCR op 2,444;
4. Norbert Michelisz (Hon) Hyundai i30 N TCR op 2,843 - 5. Nicky Catsburg (Ned) Hyundai i30 N TCR op 3,09 - 24.Tom Coronel (Ned) Cupra TCR op 39,538.

Race 2:
1. Norbert Michelisz (Hon) Hyundai i30 N TCR 15 ronden 32:31,594 - 2. Gabriele Tarquini (Ita) Hyundai i 30 N TCR op 0,766 - 3. Yvan Muller (Fra) Lynk & Co 03 TCR op 1,537;
4. Thed Bjork (Zwe) Lynk & Co 03 TCR op 1,906 - 5. Daniel Haglof (Zwe) Cupra TCR op 2,360 - 9. Tom Coronel (Ned) Cupra TCR op 11,623.

Race 3:
1. Yvan Muller (Fr) Lynk & Co 03 TCR 18 ronden in 38:40,228 -  2. Yann Ehrlacher (Fr) Lynk & Co 03 TCR op 0,431 - 3. Gabriele Tarquini (Ita) Hyundai i30 N TCR op 1,234;
4. Augusto Farfus (Bra) Hyundai i30 N TCR op 3,830 - 5. Thed Bjork (Zwe) Lynk & Co 03 TCR op 4,248 - 12. Tom Coronel (Ned) Cupra TCR op 16,884.