• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Telefonische hulp bij aangifte inkomsten belasting

  De Belastingdienst hervat de hulp voor mensen met het invullen van hun aangifte inkomstenbelasting van afgelopen jaar. Door corona niet op locatie, zoals gewoonlijk, maar telefonisch. In totaal ontvangen circa 12.000 mensen hierover een brief van de Belastingdienst. De Belastingdienst begrijpt dat de belastingaangifte ingewikkeld kan zijn. Daarom is er hulp en ondersteuning voor mensen die daar behoefte aan hebben. Normaliter biedt de Belastingdienst hulp bij aangifte dichtbij aan, op locaties in het hele land.

Maar vanwege de maatregelen om verspreiding van het COVID-19 virus tegen te gaan moesten de afspraken voor hulp bij aangifte worden geannuleerd. De Belastingdienst heeft de mensen daarover geïnformeerd. Alle mensen met zo’n fysieke afspraak bij de Belastingdienst hebben automatisch uitstel gekregen tot 1 september 2020, voor zover ze al niet zelf uitstel hadden aangevraagd. Het is ook niet bekend wanneer de hulp bij aangifte weer op de gebruikelijke wijze, dus op locaties of kantoren in het hele land, geboden kan worden. De Belastingdienst houdt zich daarbij natuurlijk aan de maatregelen van het kabinet op dit terrein. Maar om mensen toch te kunnen helpen gaat de Belastingdienst nu alvast circa 12.000 mensen die een afspraak hadden gemaakt telefonisch ondersteunen bij het doen van aangifte.

Daartoe is besloten na een succesvol verlopen proef. Uit die proef blijkt dat veel mensen blij zijn dat ze op deze manier geholpen konden worden. Een aantal mensen gaf zelfs aan altijd op deze wijze geholpen te willen worden.
“Ik vond de telefonische hulp bij aangifte perfect”, zegt mevrouw Rob (80) uit Weesp. “Na afloop van het telefoongesprek zei de medewerkster van de Belastingdienst: ‘Ik heb de gegevens, ik ga het voor u berekenen en ik bel u binnen een kwartier terug.’ Dat gebeurde ook. Ze kon me exact het bedrag noemen dat ik terug krijg. Dit is voor mij makkelijker dan naar het belastingkantoor gaan.”

Bjorn Meijer, afdelingshoofd Particulieren/Dienstverlening, en verantwoordelijk voor hulp bij aangifte-campagne: “We willen iedereen helpen die daarom gevraagd heeft. Alleen doen we het dit jaar, gezien de omstandigheden, op een andere manier.”

De telefonische hulp richt zich op mensen die vorig jaar een eenvoudige aangifte hebben gedaan die volledig overeenkwam met de vooraf ingevulde aangifte, dus zonder aanvullingen. Dit geldt voor circa een derde van de mensen met een afspraak. Zij kunnen daarom op deze manier geholpen worden. De mensen die het betreft hoeven niets te doen. De Belastingdienst neemt middels een brief contact met ze op.

Momenteel wordt onderzocht of ook mensen met een iets complexere aangifte, bijvoorbeeld met aftrekposten, telefonisch geholpen kunnen worden. Ook hoopt de Belastingdienst alle mensen die niet telefonisch geholpen kunnen worden met hun aangifte, weer zo snel mogelijk op locatie te kunnen bedienen.

Er wordt verder continu gekeken naar mogelijkheden om mensen binnen de coronabeperkingen zo goed mogelijk te kunnen helpen.

Niet alleen de mensen die een afspraak hadden staan voor hulp bij aangifte hebben automatisch uitstel gekregen tot 1 september 2020. Dat geldt ook voor iedereen met een DigiD-machtigingscode die is uitgenodigd om aangifte te doen en nog geen aangifte heeft gedaan of zelf uitstel had aangevraagd.

DAT IS FIJN ... GEMAKKELIJK VANUIT HUIS KUNNEN BELLEN MET DE BELASTINGDAME OF -MAN OVER HOE JE DAT LASTIGE FORMULIER GOED MOET INVULLEN EN DAN EEN LEKKER BAKJE KOFFIE DRINKEN...