• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Nederlandse luchtvaart zo veilig mogelijk in coronatijd

  De Nederlandse luchthavens en luchtvaartmaatschappijen nemen aanvullende maatregelen om de opschaling van het vliegverkeer in coronatijd in goede banen te leiden.Hiervoor zijn r protocollen opgesteld die de risico’s voor personeel en passagiers in dit corona-tijdperk zoveel mogelijk beperken. De ministers Van Nieuwenhuizen (Infrastructuur en Waterstaat) en De Jonge (Volksgezondheid, Welzijn en Sport) hebben de Tweede Kamer dit meegedeeld.

In Nederland gelden hygiëneregels en houden we 1,5 meter afstand. Deze regels gelden ook op de luchthavens. De luchtvaartsector wordt echter gekenmerkt door zeer intensieve (internationaal gereguleerde) veiligheidsprocessen en dat is de reden dat op de luchthaven de norm van 1,5 meter niet overal en te allen tijde gegarandeerd kan worden. Daarom gelden er aanvullende regels.

Passagiers zijn alleen welkom op de luchthaven als ze geen klachten hebben en ook een gezondheidsverklaring hebben ingevuld. Daarnaast moeten passagiers in de wachtrijen bij het inchecken en bij security checks een mondkapje dragen. Ook tijdens het boarden en de vlucht moeten passagiers een mondkapje op. In lijn met het RIVM-advies gaat het om niet medische mondkapjes. In Nederland blijven medische mondkapjes voorbehouden aan de zorg.

Vliegtuigen van Nederlandse maatschappijen hebben een speciale ventilatie die er voor zorgt dat de lucht in de cabine continu ververst wordt. De gezondheidscheck vooraf, een mondkapje tijdens de vlucht en de speciale luchtverversing in het vliegtuig zorgen er voor dat de risico’s op verspreiding beperkt zijn. Wie klachten heeft mag niet vliegen.

Mocht er toch een besmetting zijn aan boord dan is bron en contactonderzoek mogelijk: de namen van de passagiers zijn tot op stoelniveau bekend. Dit alles maakt dat de luchtvaart volgens het kabinet op een verantwoorde manier kan opschalen.

Schiphol, de regionale luchthavens en de Nederlandse luchtvaartmaatschappijen zullen de passagiers actief en uitgebreid informeren over de maatregelen. De noodverordeningen blijven van kracht en de veiligheidsregio’s handhaven hier op.

Net als bij andere sectoren doet het kabinet ook voor de luchtvaart een dringend beroep op iedereen om zich te houden aan de regels en bij klachten thuis te blijven. Passagiers wordt aangeraden voorafgaand aan een vliegreis goed te informeren naar de regels op het vliegveld, in het vliegtuig en in het land van bestemming.

Dit kan bij de luchthaven van vertrek en de luchtvaartmaatschappij. Meer info op nederlandwereldwijd.nl

De protocollen van de Nederlandse luchtvaartsector volgen de richtlijnen van EASA en ICAO die ook door buitenlandse luchthavens en luchtvaartmaatschappijen worden gevolgd. De Nederlandse luchtvaartsector heeft die protocollen in lijn met het RIVM-advies gebracht.