• Introdans ook nu volop in actie

  • 'Photographic Paintings'

  • Historische Modeshow Sheila de Vries

  • Hoeden van Fabienne Delvigne: verfijnde look

  • Dutch Designer of the Year-titel naar Efteling

  • Amazon by Addy in Villa Maasdonk

  • Online thuisproeverij met verhalen makers

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 5 :
Journalistieke reis naar Indonesië - Koninklijke excuses aan Indonesië - strijd om geloofsvrijheid op Sumatra -tocht door het oerwoud - emotionele bijeenkomst vervolgde christenen - ontmoeting met radicale moslimleider - overstroming Jakarta - Indisch monument - niet altijd begrepen identiteitsproblemen.

PodCast 6 :
Aanval op haven Beiroet - bijzondere ontmoeting met medewerker vredesmissie - (h)erkenning pijn en machteloosheid - nawerking oorlogssituatie - tragiek in Libanon en onveiligheid - Bonifacius jeugdherinnering - politie aan de deur- veranderingen oorlogen in Oost - Europa.

Wereldvrouwendag ook voor Chiquita

  Chiquita wil de positie van vrouwen versterken in de AGF-industrie, die traditioneel geleid werd door mannen. Chiquita werkt daartoe aan volledige gendergelijkheid in alle activiteiten. Zoals bijvoorbeeld door het inschakelen van verschillende beveiligingsinstrumenten voor werknemers.

Chiquita is de uitdaging aangegaan om haar vrouwelijke personeelsbestand uit te breiden en de situatie daarvan te verbeteren. Hopend dat vooral na een moeilijk jaar voor allerle bedrijven in de voedselindustrie een voorbeeld te kunnen zijn voor andere bedrijfsleiders s in de voedselindustrie en daarbuiten.

Jamie Postell, verkoopdirecteur Noord-Amerika voor Chiquita, zegt: "Bananenboerderijen vormen traditioneel door mannen gedomineerd, fysiek werk in afgelegen gebieden, wat vrouwen bijzonder kwetsbaar kan maken. Chiquita heeft verschillende beveiligingsinstrumenten ingevoerd om haar werknemers te beschermen en ongepast gedrag te voorkomen."

Chiquita is al sinds 2011 een IUF– en COLSIBA-overeenkomst aangegaan om de rechten van werknemers te bevorderen, met name voor het bevorderen van gendergelijkheid en het beschermen van vrouwen op de werkplek, wat de enige overeenkomst in zijn soort is voor een internationaal bananenbedrijf.

Bovendien werkt Chiquita er actief aan dat alle stemmen binnen het bedrijf vrijelijk kunnen worden gehoord en dat vrouwen zich veilig voelen om hun zorgen te uiten zonder dat dit tegen hun gebruikt kan worden.

Een belangrijk onderdeel van deze modernere bedrijfscultuur is een speciale hulplijn, die 24 uur per dag, 7 dagen per week beschikbaar is, zodat werknemers anoniem elke vorm van discriminatie of intimidatie kunnen melden.

Verder toont het merk elk jaar steun in de strijd tegen borstkanker, door zijn iconische blauwe sticker roze te kleuren tijdens de Borstkanker-bewustzijnsmaand. Het bedrijf onderhoudt ook jaarlijkse samenwerkingsverbanden met verschillende verenigingen zoals Pink Ribbon, American Cancer Society en Girls vs Cancer in hun inspanningen om onderzoek te doen en patiënten, overlevenden en zorgverleners te ondersteunen.

Chiquita erkent de uitdagingen waarmee vrouwen te maken kunnen krijgen tijdens het werken vanuit huis of het assisteren bij virtueel leren, en daarom heeft Chiquita ook door kinderen goedgekeurde recepten en gezinsvriendelijke activiteiten aan moeders aangeboden om met hun kleintjes thuis te doen, om zo de stress van het afgelopen jaar deels te verlichten.

WAAR EEN WIL IS... IS EEN WEG....

OOK VOOR WERELDBEDRIJVEN DIE HEEL TRADITIONEEL GELEID WERDEN MAAR NU HOPEN DE WENSEN VAN WERELDVROUWENDAG WAAR TE MAKEN ...

WANT DOOR MEER SOCIAAL BEWUSTZIJN EN HET VERDIJNEN VAN DISCRIMINATIE ZULLEN DE BANANEN DE CONSUMENTE NOG VEEL LEKKERDER SMAKEN!