• Imposante creaties Mattijs van Bergen in Grote Kerk Breda

  • Addy Designer of Honour

  • "Kendall voor ABOUT YOU"

  • GUESS Luxe collectie tassen imponeren

  • Sheila de Vries: Mexicaanse coutureshow

  • 'The Art of Perception'

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 5 :
Journalistieke reis naar Indonesië - Koninklijke excuses aan Indonesië - strijd om geloofsvrijheid op Sumatra -tocht door het oerwoud - emotionele bijeenkomst vervolgde christenen - ontmoeting met radicale moslimleider - overstroming Jakarta - Indisch monument - niet altijd begrepen identiteitsproblemen.

PodCast 6 :
Aanval op haven Beiroet - bijzondere ontmoeting met medewerker vredesmissie - (h)erkenning pijn en machteloosheid - nawerking oorlogssituatie - tragiek in Libanon en onveiligheid - Bonifacius jeugdherinnering - politie aan de deur- veranderingen oorlogen in Oost - Europa.

Tom Coronel ontdekt nieuwe circuits

  PAU-ARNOS (17 oktober 2021) – Een week na zijn dubbele programma met de seizoensfinale van de TCR Europe Series in Barcelona en het vijfde raceweekeinde van de FIA WTCR - World Touring Car Cup op het circuit van Most in Tsjechië stond voor Tom Coronel alweer het volgende FIA WTCR-evenement op het programma, en wel op het circuit van Pau-Arnos in het zuidwesten van Frankrijk.

In de eerste race eindigde de enige Nederlander in het veld, rijdend met de nieuwe Audi RS 3 LMS van het Belgische Comtoyou DHL Team Audi Sport, op de tiende plaats. De tweede race sloot hij als 13e af. In beide races won Coronel wel het WTCR Trophy-klassement voor privérijders.

Dat je als coureur ook in je 32e racejaar nog nieuwe circuits kunt ontdekken, bleek Coronel deze maand, want zowel het circuit van Most in Tsjechië als het circuit van Pau-Arnos waren voor hem tot dusver onbekend terrein. “In het verleden reden we met het WTCC op het stratencircuit in het historische centrum van Pau, dat was altijd prachtig, maar het circuit van Pau-Arnos is een kort baantje, drie kilometer, op een kilometer of twintig buiten de stad. Een beetje Brands Hatch-achtig, veel hoogteverschillen en vanaf het dak van de pits kun je ongeveer 90 procent van het circuit overzien”, vertelt hij. 

Vanwege tijdgebrek is hij ditmaal niet met de camper gegaan, maar gevlogen naar Toulouse. Dat is van daar uit zo’n twee uur met de auto. Vanwege zijn onbekendheid met het circuit verkende Coronel de baan zelfs te voet, wat hij normaal gesproken nooit doet: “Volgens mij is dit pas de tweede keer in mijn leven dat ik zo’n ‘track walk’ gedaan heb!"

Maar omdat het nieuw was en omdat de meeste anderen hier van tevoren hadden getraind en hij niet, leek het hem nu toch wel zinvol. In de vrije trainingen zag het er best goed uit.

"Ik zat ergens rond de tiende plaats. In het begin van de kwalificatie zat ik er ook goed bij, maar toen ik het gevoel had dat ik aan een heel snelle ronde bezig was, werd ik in de weg gereden door Urrutia, die daarvoor ook vijf plaatsen straf kreeg. Dat kostte me tweeënhalve tiende, waardoor ik niet bij de top twaalf zat die door mocht naar Q2. Zo stond ik 15e op de grid.”

Dat was serieus balen. Maar hij liet het er niet bij zitten.