• De INFINITY collectie van BIGLI

  • Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Raad heeft maling aan brandgevaar burger

  AMSTELVEEN - Een piepkleine brandblusser voor in wezen onblusbare branden in elektrische auto’s schijnt van 2024 af verplicht te zijn. Het blussen van elektrische auto’s is ontzettend moeilijk en ondergrondse parkeergarages lopen een enorm gevaar, dat groter wordt naarmate er meer van die auto’s worden aangeschaft, wat overigens door de gemeente wel wordt toegejuicht. Maar van alle 12 fracties in de gemeenteraad reageerde alleen de VVD op het door amstelveenblog.nl aangesneden gevaar, dat bijvoorbeeld in lokale parkeergarages ontstaat.

De plaatselijke politiek is blijkbaar op geen enkele wijze geïnteresseerd in de veiligheid van inwoners, al zegt zij van wel, maar kennelijk telt alleen de marktwaarde van door het door diverse partijen aangereikte idealisme.

En natuurlijk geldt voor het D66 van wethouder Floor Gordon van o.a. Duurzaamheid primair het zo snel mogelijk elektrisch maken van het gemeentelijke wagenpark. Over de gevaren daarvan heeft zij het niet en de gemeenteraad volgt haar door dik en dun. En daarmee eveneens de andere wapenfeiten van de Democraten, zoals Onderwijs.

De nieuwe brandblusser is volgens het blad Autoweek de kleinste ter wereld om de elektrische auto veiliger te maken, want eenmaal in brand gevlogen blijken die vrijwel onblusbaar. Het tv-programma Kassa besteedde en diverse uitzendingen aan, maar de lokale politici sliepen rustig verder.

Nou ja, de VVD schijnt er vragen over te gaan stellen, maar de vraag is wanneer de coalitie dat toelaat. “Zelfs wanneer ze (die in brand gevlogen auto’s, red.) langer dan een dag worden ondergedompeld in water zijn de branden soms nog niet geblust”, meldt Autoweek.
Daar moet de minuscule glazen ampul, het kleine blusapparaat, verandering in gaan brengen.

Die is van heel dun glas gemaakt en gevuld met een bruine vloeistof, de E-Bulb. Het apparaat is van Duitse makelij en er worden dagelijks een half miljoen exemplaren van gemaakt, vooral t.b.v. sprinklerinstallaties in ondergrondse parkeergarages, zoals men die vindt onder de Bankrastoren, waarvan eigenaar Rijsterborgh amstelveenblog.nl toevertrouwde dat die wel ‘een dingetje’ had, toen het medium op het gevaar van de toenemende elektrische auto’s en de laadpunten in de garage wees.

Maar in Amstelveen staan meer garages, ook ondergrondse bij door VVE’s beheerde flatgebouwen. De nieuwe toepassing van het blusapparaat wordt volgens de Duitse firma Job in accu’s van elektrische auto’s gemonteerd om brand daar te voorkomen. Overigens zijn er daarvan alleen nog prototypes, die worden getest.

Een accubrand in een elektrische auto kan oplopen tot meer dan duizend graden, terwijl de ampul moet barsten bij 165. Om dan de veiligheidsschakelaar te activeren. “Bij deze temperatuur beginnen accu’s te ontbinden en ontsnappen er gassen”, weet Autoweek.

Zonder die schakelaar, een mankement in de hedendaagse generatie elektrische auto’s, ontstaat wél brand in de accu. Met doorgaans dramatische gevolgen, want blussen kan dan niet meer.

Er zijn verscheidene Nederlanders die de ellende meemaakten. Maar kennelijk nog geen Amstelveners, dus slaapt de lokale politiek verder, om wakker te worden als het leed is geschied.

Duurzaam, dat wel…

DOOR: JOHAN TH. BOS

- AMSTELVEENBLOG -