• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

ING Bank onderzoekt journalistieke berichtgeving

ING heeft hun jongste rapport over de impact van sociale media op nieuws vrijgegeven, een studie die de bank sinds 2012 elk jaar laat uitvoeren. Het beschrijft de wijze waarop sociale media het werk van pr-professionals en journalisten beïnvloedt. Journalisten zijn sociale media steeds meer gaan vertrouwen als betrouwbare bron van informatie (46 procent - een stijging van 11 procent) tegen 39 procent van pr-professionals, juist een daling van 4 procent.

Beide groepen zijn het er over eens dat sociale media steeds meer de traditionele mediakanalen vervangen. "Zestig procent van de journalisten ziet in sociale media hun belangrijkste informatiebron; 59 procent van pr-professionals vindt dat ook, ondanks het afgenomen vertrouwen in de betrouwbaarheid ", schrijft Mediafacts.

De dagelijkse activiteiten zijn voor de grote meerderheid van de ondervraagden zonder sociale media niet meer uit te voeren. Ondanks het gesloten karakter is Facebook voor beide groepen hun belangrijkste platform, gevolgd door Twitter. De nadruk op sociale media betekent dat journalisten verwachten dat feitencontrole in de toekomst steeds vaker door groepen mensen wordt gedaan, in plaats van (enkel) de journalist.