Nederland krijgt platform vol culinaire deskundigen
Het AD en verschillende regionale titels van uitgeverij de Persgroep gaan per direct over in een nieuwe onderneming met de naam ADR Nieuwsmedia. Dit ADR Nieuwsmedia gaat zich zowel richten op landelijk nieuws, als op regionaal en mondiaal nieuws.
Er komt dus één landelijke titel en daarnaast gaan 57 regionale edities onder dit ADR Nieuwsmedia vallen. Deze partijen gaan nu echter samenwerken met foodzender 24Kitchen dat onderdeel uitmaakt van Fox Networks Group. Zij gaan samen een nieuw “online culinair platform” oprichten.
CEO van Persgroep Nederland, Erik Roddenhof, één van deze partijen zegt: “Wij werken hard aan de groei van AD.nl en onze regiosites. Eten en drinken is al jaren onderdeel van de kranten, maar digitaal was dat wat mager. Wij zien groeiende interesse in koken, dus er is duidelijk behoefte aan meer." Een goed plan dus.
Wie echter niet zo gek op koken is zal vanaf nu ook vast en zeker eveneens regelmatig worden geconfronteerd met tips en trucs uit culinaire kringen. In het persbericht over de nieuwe samenwerking wordt al gesproken over "culinaire hoogstandjes maken." Dat klinkt voor minder enthousiaste verzorgers van maaltijden enigszins angstwekkend. Wie tot dit gilde behoort zal echter ook straks wel weer opkijken van de fantastische recepten die ons worden voorgeschoteld.
De aanbieders daarvan zullen een nieuw platform ontwikkelen in samenwerking met adverteerders. Er zal veel praktische informatie zijn met recepten en inspiratie.
Misschien kan een kleine kanttekening vooraf niet ontbreken over een wel eens voorkomende situatie. Er zijn mensen die graag koken en ons hier al vaker op attent hebben gemaakt: tijdens het snel en handig voordoen en uitleggen van snel-klaar maaltijden valt het hun op dat bepaalde onderdelen van de maaltijd niet vooraf of tijdens het klaar maken gewassen worden. Ook wil men graag dat de kok of kokkin vaker of dunne handschoenen zou moeten dragen of/en de handen vaker zichtbaar zou wassen. Soms kan enige prijsindicatie trouwens ook nuttig zijn voor de bezoeker of kijker.
ILLUSTRATIE: ...HMM... ZIET ER GOED UIT ...