• Feestelijke Hilton Haringparty in zonnig Amsterdam

  • De maatpakken van OGER voor Feyenoord

  • Kim Feenstra strijdt voor Stichting Dierenhulp

  • Belgisch juwelenmerk introduceert green lemon

  • Art en glamour bij Paul Schulten Couture

  • Sheila’s 45 jarige jubileum show “Gold”

  • Tournée Introdans in Canada en VS

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

20 Jaar Couturekrant

  • COUTUREKRANT 20 JAAR

    Dit jaar bestaat onze Couturekrant 20 jaar. Dat is een geldige reden om onze regelmatig terugkerende bezoekers te bedanken. En Read More
  • Sheila de Vries

    Sheila De Vries: alle creaties hebben hun eigen verhaal... De couture van Sheila de Vries is het resultaat van reizen Read More
  • Ronald Kolk

    Ronald Kolk begon zijn loopbaan begon bij Amsterdamse couturiers maar hij is een natuurtalent. Van jongs aan af knipte hij Read More
  • Paul Schulten

    Paul Schulten brengt spraakmakende show. Paul Schulten is een couturier met star-class. Hij is hot bij zijn eigen klantenkring. Zijn Read More
  • 1
  • 2
  • 3

Triumph lingeriedesignwedstrijd voor jong modetalent

altKris Van Loon, de piepjonge studente aan de HKU in Utrecht, heeft beslag weten te leggen op de eerste prijs in de jaarlijkse lingerieontwerpwedstrijd voor jong modetalent. Modestudenten uit 37 landen nemen deel aan deze kunstzinnige krachtmeting. Op nationaal niveau werden er donderdag in het Amsterdamse EYE drie prijzen toegekend (€ 500, €750 en €1000). Het evenement werd gepresenteerd door Beertje Van Beers.

De jury was verrast door het innovatief en creatief hergebruik van materiaal, de 3D compositie en de link met het wedstrijdthema ‘Dragons & Butterflies.’

Kris wint in deze competitie een bedrag van €1000 en een ticket naar Sjanghai, waar later dit jaar de internationale finale plaatsvindt. Tweede prijs ging naar Carlijn Gubbens, voor haar glanzende body van rossig koperdraad. Derde prijs was voor Inge Van De Ven voor een goed uitgewerkte body met contrastrijke materialen.

De overall winnaar van deze wedstrijd vertaalt zijn/haar creatie samen met het Triumph designteam naar een commercieel ontwerp, dat vervolgens in een gelimiteerde oplage in lingeriespeciaalzaken en Triumph shops wereldwijd wordt verkocht. Hierbij afgebeeld is het ontwerp van de winnares van de derde prijs