TIMEZONE: dressing up, not covering up
TIMEZONE inspireert al 25 jaar door authentieke casual collecties met aandacht voor details. Het nieuwe motto is “dressing up, not covering up”. Dit sluit aan bij de bedrijfsfilosofie; het ontwerpen van duurzame, moderne producten.
Sinds de oprichting van TIMEZONE in 1993 door de huidige directeur en eigenaar Wolfgang Endler, staat TIMEZONE voor eerlijke en authentieke feel-good items.
De herfst-en wintercollectie van het komende jubileumjaar 2018, laat een combinatie van all-time favorites en nieuwe stijlen zien.Daarbij is de focus van de collectie dat alle jeans en tops de feel-good factor in zich hebben. Succesvolle items worden eveneens opnieuw geïnterpreteerd waardoor TIMEZONE weer heel herkenbaar is.
Het denim-assortiment biedt daarvoor inspirerende klassieke 5-pocket-stijlen, joggingbroeken en bandplooibroeken. In de specifieke vrouwen collectie biedt TIMEZONE bekende stijlen en mooie nieuwe pasvormen aan.De traditionele pants zijn in de nieuwe collectie iets hoger gesneden waardoor ze de vrouwelijke vormen beter benadrukken.
Een moderne nieuwe look biedt een totaal nieuw model pants met een hoge bandplooi beschikbaar in twee verschillende wassingen. Stoffen hebben een vernieuwde look door de lichte, authentieke denimkwaliteiten te combineren met viscose.
Er zijn toffe wassingen, zwarte en blauwe ge-coate kwaliteiten maar ook denim versierd met mooie prints van sterren of kleurspetters. Eén van de hoogtepunten zijn borduursels van indigo-garen waarvan de kleur zich verspreidt tijdens het wassen, rond-gesneden zijnaden en prints die aan de binnenkant zijn bedrukt en pas zichtbaar worden door destroyment.
Daarnaast geven studs en metalen afwerkingen de pants een rock-starlook.