Boomerang Business Collective opent 20e locatie in 8 maanden
STADSKANAAL - Met de opening van drie nieuwe locaties, viert Boomerang Business Collective een belangrijke mijlpaal in december. De nieuwe locaties in Venray, Hilversum en Den Bosch brengen het totaal van collectieven op 20. En dat in slechts 8 maanden tijd, sinds de lancering van de franchiseformule. Een succesvolle afsluiter van het jaar, waarin ook vooruitgeblikt wordt naar 2024. Boomerang Business Collective is gebaseerd op ondernemers gefocust het thema: Door-Elkaar- En- Voor-Elkaar.
Boomerang Business Collective is anders dan een standaard netwerkevenement. Het vertegenwoordigt een uniek concept van wekelijkse bijeenkomsten, waarbij deelnemers van collectieven samenkomen op vaste tijden. Het belangrijkste doel van deze bijeenkomsten is het opbouwen van langdurige, professionele relaties. En dat allemaal binnen een netwerk dat gekenmerkt wordt door betrouwbaarheid en consistentie. Binnen de collectieven wordt het delen van zakelijke aanbevelingen gestimuleerd, wat uiteindelijk ook bijdraagt aan het verhogen van de omzet van alle betrokken deelnemers.
Een ander kenmerk waarmee Boomerang Business Collective zich onderscheidt van andere organisaties, is de actieve deelname. Van deelnemers wordt verwacht dat ze zorgen voor actieve deelname aan bijeenkomsten en eigen initiatief tonen. Allemaal voor persoonlijke en zakelijke groei. Om daarvoor ondersteuning te bieden worden trainingen aangeboden over presenteren, marketing en zakelijke ontwikkeling.
Door de lat hoog te leggen en aanspraak te maken op het ondernemerschap van deelnemers, wordt er gewerkt aan het gezamenlijke doel: collectief succes.
Dat is natuurlijk wel een moeilijk aspect voor veel ondernemers die elders in het land in een situatie verkeren waarin ze het razend druk hebben en in hun omgeving nauwelijks mensen tegenkomen die zelf tot gezamenlijke activiteit bereid zijn. Dat is heel jammer want veel ondernemers zouden makkelijk door collega-ondernemers geholpen kunnen worden en ook terug hulp kunnen bieden. Denk aan beveiliging of kassa-problemen. Of door gezamenlijke publiciteit maar het komt allemaal aan op een goede organisatie want 'praatjes alleen'vullen geen gaatjes weten ondernemers maar al te goed.
Het is een verademing er over te kunnen horen hoe een bepaalde groep elkaar positief bij de hand te nemen en samen een nieuw krachtveld creëert. Natuurlijk kom je daarbij ook moeilijkheden tegen maar 'waar een wil is, is een weg" laat de snelle ontwikkeling van het business-collectief zien. De snelgroeiende zakelijke netwerkorganisatievan Boomerang Business Collective richt zich op de substantiële gezamenlijke groei van alle deelnemers.
Een succesvolle franchiseformule, want inmiddels zijn er door heel Nederland 20 collectieven gestart. Terwijl Boomerang Business Collective pas 8 maanden geleden is opgericht. Voor 2024 heeft de organisatie ook grootse plannen.
Het doel is om het zakelijke netwerk nog verder uit te breiden naar 50 collectieven. Door het unieke businessmodel, de automatisering en de begeleiding vanuit Boomerang Business Collective, komen het opstarten en goed begeleiden van nieuwe lokale collectieven voor veel ondernemers binnen handbereik.