Columns

Phia Baruch: Hanneke-ditendat-GAS.com

De stem schalt razendsnel door de telefoon... Zo vroeg al voor mij. Tot half drie vannacht in een sterk gesprek met een vriend over de Toestand in de Wereld geweest. Daar klinkt die schallende stem in razende vaart: "U spreekt met met Hanneke-bobbelebobhippeledippeleGAS.com Wij willen u even laten weten hoe u er voor staat..." Ik heb mijn dag nog niet 'verrijkt' volgens goede copywriters met een lekker kop koffie. En ik versta totaal niet wie er zo uitdagend door de foon tegen me staat te ratelen. 

  "Zou u dit willen herhalen? Ik versta u niet..." Opnieuw wordt er uitdagend door Hanneke-bobbelebobhippeletipGAS.com in mijn oor getoeterd omdat zij mij gehaast maar zogenaamd welwillend wenst te laten weten hoe ik ergens érvoor sta." Waarom moet dat zo gehaast? "Kunt u alstublieft wat rustiger herhalen waarom en waarvoor u mij belt?" Dit lijkt toch een normaal verzoek van mijn kant al ben ik wel wat gaperig en vanmorgen laat opgestaan. Maar ik begrijp meteen dat ik DIT nooit aan Hanneke dit-en- dat had mogen vragen.

Lees meer

Johan Th. Bos: Lidl-klanten meest asociaal

  AMSTELVEEN - Op het parkeerterrein zag ik iemand de inhoud van zijn supermarktkar naar de bagageruimte van zijn auto overladen. Om daarna de eerste zonder meer achter te laten. Het bleek er één van Lidl te zijn. De zoveelste die ver in de omtrek van Bankrashof gezocht mag worden door medewerkers van de winkel.

In dat koopcentrum is ook Deen gevestigd, maar qua asociaal gedrag winnen de klanten van Lidl het met glans. Die keten heeft, blijkbaar om het zwerven van personeel lang ’s heren verre wegen enigszins te limiteren, de bekende kettinkjes weer vastgemaakt, waardoor – corona of niet – men toch een muntstuk of iets daarop lijkend in de gleuf van zo’n kar moet steken.

Lees meer