Hanro tennismode: Game, set and match
Waarom noemt het befaamde kledingmerk Hanro de nieuwe collectie tennismode: Game, set and match? Voor die sportmode liefhebbers die 'niets met tennis hebben' volgt hier de uitleg van die veel gebruikte term volgens het moderne woordenboek van Marc de Koster. (Uit 2020: dus als taalgids voor vandaag de dag als populair en 'cool' taalgebruik te beschouwen).
De term Game, set and Match ontstond in 1940 tijdens een Engels spel en betekent: Het is voorbij of ook: er werd een beslissende overwinning geboekt. Nog heftiger: de tegenstander werd volledig verslagen. (Dat heb je dan maar te slikken!) De terminologie is in ieder geval ontleend aan het tennisspel maar sinds 1968 en wordt ook buiten een sportcontext gebruikt, bijv. wanneer aan een gebeurtenis (waarbij rivaliteit een rol speelt) een einde komt.
Hanro komt daarop inhakend met de nieuwe collectie terug en zegt: Het is zeker niets nieuws dat sport soms de grootste invloed heeft op modetrends. Van oversized basketbalshirts tot trainingsbroeken en baseballjassen: zonder sporttrends zou de modewereld zeker maar half zo spannend zijn. HANRO-mode brengt ook een van de populairste sporten ter wereld, tennis, met klassieke retro-geïnspireerde outfits voor een grote verschijning buiten het veld.
Opmerkelijk is ook de eenvoudige, elegante nachtkleding 'Simone' van Hanro een delicaat ajour opengewerkt ontwerp, gemaakt van zacht, soepel, duurzaam biologisch katoen en de perfecte metgezel voor warme zomeravonden. Een tikkeltje 'stout gedacht' maakt het soms na spannende tijden nauwelijks verschil of je in kleding die heerlijk soepel zit tennist of er in slaap mee valt. Maar nu overtreden we abusievelijk een grens waarbij niet de halve wereld op een idiote manier over je heen valt vanwege het zich opdringende onmiskenbare slachtofferschap.
Hanro koos voor semi-transparante stof voor de nachtkleding die zorgt voor een tijdloze elegantie. Geïnspireerd door de Franse intellectueel Simone de Beauvoir weerspiegelt de serie 'Simone' de eenvoud en natuurlijkheid van de existentialisten. De collectie bestaat uit twee nachthemden en een pyjama met mouwloos topje en ⅞ broek.
De retro-geïnspireerde nachtkleding 'Carl' is een eerbetoon aan HANRO mede-oprichter Carl Ronus. Het bestaat uit een discreet HANRO geweven logodetail op een lange boxershort met zakken en trekkoord, een pyjama met knoopsluiting, een lang zomergewaad en een bijpassend T-shirt van biologisch katoen.
De stijlvolle jubileumserie is geschikt om in te slapen, te loungen en als confectie-aanvulling. De op tennis geïnspireerde looks doen de iconische sportkleding-esthetiek van de jaren 80 herleven. Met 'Carl' kan de moderne man zich ook lekker voelen of hij dit nu op het sportveld of tijdens interessante nachten hierin hult.
HANRO produceert al 140 jaar premium lingerie, nachtkleding en loungewear en staat sindsdien voor kwaliteit, unieke materialen en voortreffelijk vakmanschap. HANRO producten zijn gemaakt in Europa en OEKO-TEX® STANDARD 100 gecertificeerd. 80% van de stoffen wordt geproduceerd in Vorarlberg, Oostenrijk, in de eigen stoffenproductiefaciliteit van het bedrijf.
De productie vindt plaats in de naaifabriek van het bedrijf in Portugal. Hanro is te vinden in bijna 50 landen over de hele wereld. Daarnaast wereldwijd in 13 flagshipstores, onder meer in New York, Beverly Hills, Dubai, Londen, Amsterdam, Rome, München, Wenen en Gstaad.