• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Tom Coronel:"24 Uur Nürburgring weer bijzondere ervaring" -1-

coronel1NÜRBURG (2 juni 2024) – “Ik heb in bijna 35 jaar autosport al veel meegemaakt, maar dit was ook wel weer heel bijzonder”, zei coureur Tom Coronel na zijn 15e deelname aan de 24-uursrace op de Nürburgring. Vanwege dichte mist kon er uiteindelijk maar een derde van de race worden afgelegd. “Het voelt toch anders, maar veiligheid staat natuurlijk voorop”, aldus Coronel.

Samen met zijn teamgenoten Paul Meijer, Jan Jaap van Roon en Tiago Monteiro eindigde hij met de Porsche 911 GT3 Cup van het Duitse team Max Kruse Racing als zevende in de Porsche Cup-klasse en als 26e algemeen. “We komen volgend jaar zeker terug”, kondigde Coronel nu al aan.

Van tevoren was al duidelijk dat het weer een grote invloed op de 52e editie van de jaarlijkse 24-uursrace op de Nürburgring zou hebben. Op donderdag verliepen de eerste beide trainingen al onder wisselende omstandigheden, terwijl de derde kwalificatie op vrijdag op een droge baan plaatsvond, maar met name voor zaterdag werden regen en mist voorspeld. In de gecombineerde uitslag van de drie kwalificatiesessies eindigde de auto van Coronel en zijn teamgenoten op de zevende plaats in de klasse, wat dus ook de startplaats van het team voor de race was.“

Bepalend was hoeveel verkeer je tegenkwam, je moest net even mazzel hebben”, zei Coronel. “In één sector heb ik een goede vier seconden verloren. Dat was dus jammer, maar voor de rest zat ik er gewoon bij en ging het echt goed.”

Op zaterdag startte de race om 16.00 uur, terwijl het al tijdens de formatieronde begon te regenen. Coronel nam de start in de Porsche met het startnummer 127 voor zijn rekening en vertrok op regenbanden.

Dat bleek de juiste keuze: hij stoomde vanaf de zevende startplaats direct op naar voren en nam nog op het Grand Prix-circuit de leiding in de klasse, waardoor hij zijn startgroep de Nordschleife op voerde.

“Aan de leiding rijden was superspannend, want je moet zelf het wegdek aanvoelen, hoeveel grip er is, maar dat ging gelukkig allemaal goed”, meldde hij naderhand.

Tijdens zijn stint vocht Coronel een mooi duel uit met een van de andere Porsches, waarbij de twee 911’s elkaar in het verkeer een paar keer afwisselden aan de leiding in de klasse. Uiteindelijk wist Coronel aan het eind van een dubbele stint de auto als leider in de klasse binnen te brengen voor de rijderswissel.