Luiers voor gezinnen die het heel hard nodig hebben
Voor jonge ouders die het financieel zwaar hebben, zijn luiers vaak een grote zorg. Ze zijn kostbaar en bijna nooit beschikbaar in de voedselpakketten.
Daarom is het bijzonder nieuws dat Voedselbanken Nederland honderdduizend luiers ontvangt.
De schenking komt van drogisterijketen Etos, die daarmee haar online mijlpaal viert, in samenwerking met creatief bureau GoSpooky.
Het mooie is: de luiers gaan via de landelijke organisatie en de 180 lokale voedselbanken rechtstreeks naar gezinnen die ze het hardst nodig hebben.
“Luiers behoren tot de meest gevraagde producten,” zegt Paul van Berkel, vicevoorzitter van Voedselbanken Nederland. “We kunnen ze vrijwel nooit aanbieden. Met deze donatie maken we duizenden ouders enorm blij.”
De actie laat zien hoe groot het verschil kan zijn als een alledaags product wordt gedeeld met wie het níet zomaar kan kopen.En misschien inspireert het ook anderen: veel mensen zouden best een paar pakken luiers willen geven, gewoon uit solidariteit.
Zelf bijdragen?
Wie wil helpen, kan bij veel lokale voedselbanken luiers inleveren of een donatie doen. Kijk dan voor meer info op voedselbankennederland.nl