• Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • Paul Schulten lanceert BLEND voor 19/20

  • Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Kleding.nl lanceert Fashiola.uk

Het Nederlandse bedrijf Kleding.nl is in Groot-Brittannië van start gegaan met Fashiola.co.uk. Vorig jaar werd ook al met succes naar Duitsland uitgebreid. De kleding zoekmachine doorzoekt ruim 650.000 producten van de belangrijkste Britse online kledingwinkels.

Online fashion vertegenwoordigt een marktwaarde 6,9 miljard pond in Groot-Brittannië. Er zijn honderden Britse online kledingwinkels met zeer divers, maar ook heel specifiek aanbod. "Wij combineren een groot deel van dit productaanbod op Fashiola.co.uk, waardoor we alle merken, prijzen en beschikbare kleding doorzoekbaar makenn," verklaart directeur Peter Langenkamp.
In Nederland werd met Kleding.nl in het eerste bestaansjaar ruim 7,5 miljoen omzet gegenereerd voor de aangesloten winkels. In 2013 groeide de omzet naar ruim 10 miljoen, mede dankzij de uitbreiding naar Duitsland. Inmiddels worden ook de voorbereidingen getroffen voor uitbreiding naar Spanje en Frankrijk. Fashiola is de internationale merknaam van het in 2012 opgerichte bedrijf.
In totaal zijn er bij de lancering van Fashiola.co.uk meer dan 650.000 artikelen van ruim 80 webshops doorzoekbaar. Dit aanbod wordt nog dagelijks uitgebreid.