• Tom Coronel Top 6 op Nürburgring Nordschleife

  • 'Manmade / no human' in Museum aan het Vrijthof

  • Marie-Jeanne van Hövell tot Westerflier bij Eduard Planting

  • Paul Schulten lanceert BLEND voor 19/20

  • Modeshow Sheila de Vries laat mooie tijden herleven

  • Over Edwin Oudshoorn Couture

  • Chopard Bag by Chloë Sevigny op de green carpet

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bos & Baruch Podcasts

PodCast 4
PodCast 3
PodCast 2
PodCast 1

Kleding.nl nu bekend in 15 landen

  Ieder bedrijf heeft een eigen intrigerende geschiedenis. Het is een stapsgewijze ontwikkeling waarvan je je altijd benieuwd afvraagt hoe het verder zal gaan...

Neem Kleding.nl dat in 2012 dapper startte in Nederland. Het was nog een tijd waarin onze krant steeds berichten kreeg over mensen met dit soort initiatieven die ongelooflijk dwars gezeten werden.

Kleding.nl zette door en binnen een jaar werd met zusterbedrijf Fashiola succesvol de eerste stap over de grens gezet.In 2013 werd gestart in Duitsland en in de jaren daarna in Groot-Brittannië, Frankrijk en Spanje.Met de opgedane ervaring werden nieuwe stappen gezet. Daar kwam natuurlijk weer het één en ander bij kijken. Zo kwam een internationaal team van local speakers in Amsterdam én werd een volledig nieuw ontwikkeld back-end toegevoegd.

(Help... Wat is dat? Ingewijden snappen het meteen.Zo'n zoekmachine vormt namelijk een netwerk. Aan dit netwerk zijn aan de achterkant -de back - functies toegevoegd. Daarvan merken gebruikers weinig of niets. Maar daardoor werkt het systeem nog beter.)

Dat bood nog meer kansen. En in 2016 is Kleding.nl met haar zusterbedrijf Fashiola uitgerold van 5 naar 15 landen. Deze internationale expansie maakt deel uit van de groeistrategie van de kleding zoekmachine.De retail omzet steeg naar bijna 5 miljoen euro per maand en komt voor het eerst voor meer dan 50% voort uit de buitenlandse activiteiten. Voor 2017 staan er opnieuw lanceringen in 10 nieuwe landen gepland.

“We zien aan onze traffic- en omzetcijfers dat we met onze ‘local approach’ in ieder land waar we starten echt iets toevoegen. We draaien binnen 1 á 2 jaar break-even.” aldus Peter Langenkamp, directeur bij Kleding.nl

“We hebben met Fashiola de ambitie om over de hele wereld actief te zijn. We geven daarom sinds begin 2016 vol gas op de internationale uitrol en hebben tot op heden al onze doelstellingen bereikt.”

Maandelijks ontvangt Kleding.nl / Fashiola ruim 3,5 miljoen bezoekers, genereert ze ruim 55.000 transacties en realiseert ze daarmee een retail omzet van bijna 5 miljoen euro.

Naast alle nare bedrijfsgebeurtenissen in onze tijd is het fijn hier melding van te kunnen maken. Er valt maar één conclusie te trekken: dit klinkt goed en het is goed. Fantastisch toch?