• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Agu presenteert Undyed Bikewear

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Hair & beauty steunt kappers in zware coronatijd

  GROENLO/BORCULO, 19 januari 2021 – Nederlands grootste hair & beauty groothandel Kapperskorting.com heet vanaf 19 januari Haibu, een samensmelting van de woorden hair & beauty. De nieuwe naam past beter bij het bredere aanbod en de nieuwe missie van de webshop en sluit beter aan bij zijn Duitse webshop Haibu.de en zijn Haibu Experience Center in Amersfoort.

Kapperskorting.com begon enkele jaren geleden al met het stapje voor stapje doorvoeren van de naamsverandering. Behalve kappersproducten verkoopt de webshop ook duizenden beautyproducten, zowel aan zakelijke als particuliere klanten. Dat wilde de groothandel meer terug laten komen in de naam. Vandaar dat de Duitse webshop al Haibu.de heet en de fysieke winkel in Amersfoort in 2017 onder de naam Haibu Experience Center werd geopend.

Ook het magazine voor klanten heet Haibu. ,,We wilden de naam Kapperskorting.com al eerder veranderen, maar uit onderzoek bleek dat het een sterk merk was in de branche. Dat we het nu toch doen komt omdat de nieuwe naam beter aansluit bij de wensen van onze leveranciers en klanten”, zegt CEO Kayo Klein Obbink van Kapperskorting.com/Haibu.

Kapperskorting.com verkoopt niet alleen 15.000 verschillende kappers- en beautyproducten, waarvan in totaal 300.000 producten op voorraad. Als platform voor hair- en beautytrends helpt het zijn klanten met trends, blogs en tutorials. Om professionals verder te ontzorgen is Haibu met externe kassasoftware-leveranciers bezig een software koppeling voor kapsalons te ontwikkelen, zodat ze makkelijker vanuit hun kassaprogramma kunnen bestellen.

Daarnaast biedt het platform andere diensten zoals same-day-delivery , zevendaagse klantenservice en achteraf betalen.

,,Voor onze klanten verandert er helemaal niets. Voor hen blijft Haibu dezelfde vertrouwde webshop, met dezelfde producten, dezelfde service en dezelfde scherpe prijzen. Maar als platform zijn we breder geworden. We bieden ook trainingen aan. We blijven nog steeds focussen op de professional, maar verkopen ook aan consumenten. Daarom dekt de nieuwe naam de lading beter”, aldus Klein Obbink.

Tijdens de corona-lockdowns en sluitingen probeert de groothandel zijn klanten zoveel mogelijk te steunen. Uit recent onderzoek van Coiffure Media Group en Aimy salonsoftware onder 572 kappers blijkt dat hun omzet gemiddeld met 24% is gedaald, dat 84% van de ondernemers de steunpakketten zoals de NOW-regeling onvoldoende vindt en dat 64% twijfelt of ze financieel het hoofd boven water kunnen houden.

Bij Haibu kunnen kappers, maar ook visagistes en andere professionals, alle producten bestellen en pas achteraf na 45 dagen betalen. ,,Als ze dan weer open mogen kunnen ze eerst aan het werk en geld verdienen”, legt Klein Obbink uit.

,,Ook bieden we in coronatijd een stuk of dertig online trainingen en tutorials aan over nieuwe technieken of kleurgebruik. Zo kunnen ze bezig blijven, aangezien ze tijdens de lockdown helaas geen klanten mogen knippen.”

OOK DE KAPPERSBRANCHE LAAT ZICH DE DAS NIET OMDOEN MAAR BRUIST VAN PLANNEN EN TAKTIEK...