• Milaan: Marina Rinaldi presenteert Sara Battaglia

  • Addy van den Krommenacker showt in Gambia

  • Paul Schulten 40 jaar in het vak

  • Avontuurlijke clipper zeilrace om-de-wereld met de Perseverance

  • Beroemde Schotse motorkappen dreigen te verdwijnen

  • Het meest geliefde plein in Sevilla: Plaza de España

  • De Mesdag Collectie uit Den Haag toont Sprekende Bomen

  • TOI & MOI van BIGLI voor valentijn

  • Addy showt met koninklijke glamour in Palazzo Brancciato -1-

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9

Best dressed lawyer!

Bos & Baruch Podcasts

 

 

PodCast 12 :
Is automobilisten pesten echt nodig - Twijfels over het klimaatevangelie - Zoeken naar praktische oplossingen - De onvermijdelijke Beterweters blijven trots met hun fouten doorgaan - Interessante theorie over de overeenkomst van elementen uit de quantumtheorie en paranormaal denken over levensvormen - Soms is onze grote wereld toch heel klein - Regeringsleiders op de wereldtop over de ontbossing van de Amazone om de longen van de wereld te beschermen - Grensoverschrijdend gedrag is een categorie apart.

PodCast 13 :
Bootramp voor de kust van Ameland - Gevolgen voor ons Erfgoed de Waddenzee - Brandgevaar elektrische auto's mogelijk onderschat - Kamervoorzitter Khadija Arib (on)terecht de maat genomen door anonieme beschuldigers. Wie zei wat? Uitvergroot door 'deftige roddeljournalistiek' - Macht en tegenmacht op de balans vooral in politiek en sport - Onvolledige discussie over het Nederlandse Kabinet - The Black Day in New Delhi en het leven van de Dalit of Onaanraakbaren in India. Een onverzoenlijke hardheid van het regime daar isoleert grote groepen anders gelovigen waaronder ook miljoenen christenen tot leven in afschuwelijke omstandigheden aan de onderkant van de maatschappij.

Het geheugen van bloemen door Şahika Çağlar

hgevblDe natuur spreekt – zacht, maar standvastig. Wie goed kijkt, ziet in een bloem een herinnering: aan geuren, seizoenen, landschappen. Als kunstenaar werk ik met aquarel, een medium dat net als de natuur zelf vloeibaar, veranderlijk en vergankelijk is.

In deze schildering komen paars en groen samen als een denkbeeldige tuin, een ode aan bloemenvelden uit mijn geboorteland Anatolië. Bloemen dragen voor mij meer dan schoonheid: ze verbeelden momenten van stilte, traditie, verlies en hoop.

Waar de Nederlandse schilderkunst bloemen vaak koppelt aan vergankelijkheid, zie ik in Anatolische kunst juist symbolen van levenskracht en hernieuwing. In mijn werk vloeien die lagen samen. Niet om een oordeel te vellen, maar om ruimte te geven aan betekenis – aan wat bloemen voor ons persoonlijk vertegenwoordigen.

De keuze voor aquarel is bewust. In tegenstelling tot olie- of acrylverf laat aquarel nauwelijks correctie toe: de pigmenten bewegen vrij door het water en leggen de hand van de schilder direct bloot.

Deze onvoorspelbaarheid maakt het medium kwetsbaar – en juist daarin schuilt zijn kracht. Want zoals bloemen zich niet laten beheersen, zo laat ook aquarel zich niet dwingen.

Misschien zijn bloemen niet alleen om naar te kijken, maar ook om naar te luisteren.

Ze vertellen geen groot verhaal, maar een klein, belangrijk fluisteren: over wat was, wat is, en wat misschien toch nog kan gaan bloeien.